Alla inlägg den 3 mars 2009

Av GladaKatarina - 3 mars 2009 09:45


Gårdagen var motig; jag var inte riktigt i form. Och på hemvägen blev vårt tågset stående på en station på vägen in till Malmö. På spåret bredvid hade det skett en sorglig olycka. Ännu en som inte ville längre. :-( Efter det var det svårt att se ljust på måndagen, men det sorgliga måste få ha sin plats. Hur skall man annars uppskatta nyanserna?


Ändå var det mycket som var kul igår, vi hade quiz på engelskkursen. Var och en hade satt ihop Jeopardyfrågor om en kändis, vi andra fick gissa. Alltid roligt, det leder till en massa annan skojig information och får ingång samtalet. Även jag lärde mig lite. :-)


Nu har min andra engelskkurs gruppövning, de håller på att planera en fest! Det kan vi alla gånger behöva!


Det heter att det är vår nu, här i landskapet Skåne. Det innebär regnskurar eller kompakt dimma för närvarande. Fast det är milt i luften nu och fläktar ytterst lite. Man kan ha jackan öppen i halsen. ;-) Så även om det faktiskt låter mysigt när andra skriver att snön vräker ner i andra delar av Sverige, så skall man kanske ändå vara tacksam för dimman. Tittar man närmare i rabatterna så spirar det så grönt och skönt...


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards