Alla inlägg under mars 2009

Av GladaKatarina - 14 mars 2009 14:59


Snön släppte snabbt sitt 12-timmarsgrepp om Malmö och även dimman lättade. Det är inte någon klar himmel därute, men definitivt milt. HEJA VÅREN! :-)


Tillbringade en trevlig stund med kära TjusigaEmma igår som gör bra ifrån sig på teoriproven inför körkortet. Och snart är det upp till bevis - HEJA AGDA! :-) Hon delar även med sig av två bilder, den ena när hon och jag fick åka med i en flott raggarbil ut till Kåseberga en sommarkväll häromåret. Vilka minnen! Snart är det väl Emma själv som kör raggarbil. ;-)


Blev lite ändring i planerna för idag, pollenmedicinen vill ha det så. Men det går det med, imorgon blir det förmodligen lantluft ändå. Kan ju se klart min maratonserie från BBC, Little Dorrit. En väninna och jag skojade och sade att om BBC-serietittande fanns som sportgren, då skulle jag definitivt vara en champion. ;-) HEJA GLADAN!


Vet inte om jag ger Melodifestivalen en chans ikväll, jag tycker alltid att fel låt vinner. 8-) Men jag hejar iallafall på Malena Ernman! HEJA MALENA! :-) Entand la voix! (Lyssna till rösten.)


Av GladaKatarina - 13 mars 2009 09:53


...är det idag, för andra gången i år. Blev så nyfiken att jag kollade i almanackan om det eventuellt blir fredagen den 13:e någon mer gång i år? Det blir det! I november! Det måste för farao vara rekord! Tre gånger på ett år! 8-)


Av GladaKatarina - 13 mars 2009 08:08


Dagens väder: snöslask kvar på Malmös grönytor men mer och mer barmark ju längre österut man kommer. Över alltihop ligger dimman tungt; som ett marsipanlock på en prinsesstårta, men helt utan dess lockelse. Helt.


Av GladaKatarina - 12 mars 2009 22:55


Snöslasket drog över oss, i Malmö har det till och med lagt sig lite. Brrr, fy!


Men låt det komma, så vi blir av med det. Hur skall vi annars med gott samvete kunna stå vid brasan på Valborg och gapa fram: VINTERN RRRRRAAAAAAAASAT UT...


Och apropå sexiga museer så slank jag inom till Konstmuséet i Ystad, de delar entré med Turistbyrån där jag hade ett ärende. I Konstmuséets shop har de mycket fint och jag köpte två kul pins som jag skall ge bort till en brorsdotter. På den ena står: You don't love me yet. På den andra står: Next time, we'll do it naked. Snusk och kultur, var man än är. ;-)


Av GladaKatarina - 12 mars 2009 17:26


I Köpenhamn finns ett Erotikmuseum. Men inte länge till! Det är nämligen på väg att gå i konkurs och Köpenhamns kommun vill inte bidra ekonomiskt. Inte ens ett erotiskt museum klarar alltså av att stå på egna ben, det är ganska intressant.


Var på muséet 2003 och ärligt talat har jag varit på betydligt mer erotiska muséer i mina dagar. Överallt röda tapeter och scenarier i stil med tittskåp i normal storlek. Där kunde man titta på skyltdocker som ägnade sig åt uppstyltat fusksnusk med kläder och rekvisita - det såg ut som om man plundrat televisionens kostymförråd. Stenålderssex. Medeltidssex. Forntida sex i främmande länder. 1700-talssex. Och så vidare...


Samt en massa historiska föremål på rad; ni vet hur det blir. Till sist har man sett mer än man över huvud taget reagerar på. Spelar ingen roll om det är erotiskt eller sexigt. En avdelning visade porrfilmer, rätt och slätt. Hetero/homo/lesbiskt - det var bara att välja.


Men där var en del vackra tavlor och skulpturer på Erotikmuséet; suggestiva och smakfulla. Det var ganska erotiskt.


Men det finns mycket skulpturer på Glyptoteket i Köpenhamn; vackrare och mer intressant utställda. Dessutom finns det mumier i Glyptotekets källare, det är kittlande och spännande.


I och för sig berättade ett par som jag var lite bekant med på en blöt fest att de varit på Erotikmuséet och smugit in på muséets toalett efteråt, inspirerade av omgivningarna. Tur att man inte var där den gången.


Sådant sker nog mycket sällan på Glyptoteket. ;-)


Av GladaKatarina - 12 mars 2009 17:07


Coop i Skåne backar om att inte ha mjölk från Skånemejerier i sina skånska butiker. De tog intryck av kundernas reaktion!! Inte minst protesterna på Internet! Hurra! :-)


Samtidigt tycker antingen Coop eller journalisterna att "inget egentligen har hänt". Coop och andra butiker har redan Arla-produkter som transporteras, så vad är problemet? tycks de mena. Men HALLÅ!!! Sälj Arla-mjölk om ni vill, men gynna det närproducerade! Vad är det ni inte fattar? Pinsamt!


Förresten köper jag aldrig ost från Arla, som finns både här och var. Den smakar plast. >;-)


Av GladaKatarina - 11 mars 2009 21:59


Can't live with them, can't live without them. ;-)


Har deltagit i en och annan relations/prioritetsdebatt här och var de senaste dagarna. Läst och funderat kring artiklar kring män och kvinnors olika läsvanor och sörjt över det.


Gnällt av mig lite i andras kommentarer, när jag borde bloggat själv och inte belastat andra, som verkligen inte behöver det just nu.


Men det är vår i Skåne. Då går det inte att gnälla hur mycket som helst. Och jag gillar ju karlar! Både som människor och som... karlar. Även om jag ligger lågt och kryssar lugnt på singelskapets ocean.


Solen sken i Malmö kl 15.30 Var det inte dags för säsongens första glass? Steg in på stället där... han jobbar. Han som faktiskt flörtar med mig. Tog mig löjligt lång tid att fatta det, han ser ju så ung ut. Men senaste gången var det - eh, ganska tydligt.


Otroligt trevlig och söt man i 30-årsåldern. Nedre 30-årsåldern, möjligen...? Nåja, jag är minsann också i 30-årsåldern! Övre... Värst vad han är rar mot en mogen dam som jag. Va, vad håller han mig i handen för!? Varför gillar jag det??


Hoppsan! Snopen Glada.


Det var för några veckor sedan. Därefter har han inte synts till. Förrän idag. Sken som en sol, gjorde han. Jag med.


"Neeej, du kan inte äta den glassen! Den är för gammal!"

"Jaså?"

"Ja! Skall du inte ha juice istället? Du tycker ju om juice!"

"Ja...?"

"Kom, jag ska visa dig!"

"Ska du!?"


Tydligen skulle hans arm om mina axlar få mig att inse hur mycket bättre juicen var än 88:an. Och kanelbulle skulle jag också ha, det sade han att jag brukar vilja ha. Den skulle jag få gratis. Och en kram. Också gratis.


Gladan går inte med på sånt hur som helst. Bara när hon vill. Och det ville hon.


Jag gick ut i solen och tog ett rejält bett i bullen - från mitten! Men för en gångs skull var det inte socker jag ville ha. Hm.


Det är vår i Skåne. Lita på mig. 8-)


Av GladaKatarina - 11 mars 2009 13:07


Har haft Symantec för det "fanns i datorn". Nu går lincensen snart ut! Då blir det inte dyra Symantec.


Det blir gratis AVG som jag har goda erfarenheter av sedan tidigare! Laddas ner från nätet, installeras och används på vanligt sätt.


Smidigt antivirusprogram, enligt min mening! Känns tryggt utan att ta över hela datorn och skickar inte ständigt ut meddelanden i stil med "Just nu skriver du ett blogginlägg. Är du säker på att du inte vill koka ärtor istället?" eller dylikt. Väldigt skönt! Kan jag rekommendera!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards