Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av GladaKatarina - 19 augusti 2009 14:29


Det är bara att ära den som äras bör. Chefen kollade på foten, sade att "det är ditt knä som bråkar igen". Sekunden efter var han inne och grävde i muskelfästet bakom knät, drog - AJ! - och fick rätt på eländet. Han kollade även det andra knät och att inte hälarna låg snett.


Och nu är det en löjligt enorm skillnad till det bättre. Jag har tur som arbetar med två suveräna kiropraktorer, så är det bara. :-)


Av GladaKatarina - 19 augusti 2009 09:24


Gladan anropar alla bilentusiaster! Det finns mycket som intresserar mig, men det mesta inom bilism och sport är som okända kontinenter för mig. Det finns ju andra som vet så betydligt mycket mer. ;-) Skånepågen och Anglinder, till exempel.


Är dessa verkligen den första bilarna som byggdes i Sverige? Länk!



Detta är lite pinsamt, jag har sett den ena av dessa bilar på Johannamuséet i Skurup... 8-)


Wikipedialänk om bröderna Cederholm utanför Ystad som anses "skyldiga" till Sveriges två första bilar.


Anledningen till detta nyfunna bilintresse är att chefen på ett föredrag hört att världens första Saab skulle ha byggts inne i Ystad. W00T!!! Sökte runt på Saab och på Scania - fann absolut inga belägg för detta. Det bör i så fall skett strax efter 1945. Det byggdes Saab-bilar i Arlöv och givetvis i Malmö hamn under perioder. Men i Ystad?! *tvivlar*


Någon som vet mer? Har det skett en sammanblandning? Kommer sanningen ploppa fram som kycklingen ur ett (Koenigs)egg?


Av GladaKatarina - 19 augusti 2009 05:19


Har lyckat promenera vänsterfoten till komplett överansträngning. De senaste dagarna har jag promenerat mycket! Det har blivit alldeles för mycket "sitta-fast-inne-på-kontoret" denna sommaren.


Men bara för det behöver väl inte allt gå kaputt! Jag skall ju ha just den vänsterfoten till semestern nästa vecka. :-/ Men det är ett typscenario: lagom till semestern slår krämpor och sjukdomar till!


Har inte ont när jag sitter eller klämmer på eländet. Men att stå och gå - ack, vojne! *gnäll gnäll*


Nåja, ikväll skall jag på möte för ABF som jag arbetar för under hösten och våren! Det drar ihop sig, kursstart den 21:e september. :-) Och det skall bli trevligt! Så det blir inget rännande på Malmöfestivalen ikväll hur som helst.


*avgnälld Glada*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards