Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av GladaKatarina - 10 augusti 2009 11:01


Så där ja. Där satt den! :-)

Av GladaKatarina - 10 augusti 2009 10:36


Det var som jag trodde: Windows Movie Maker gillar inte att man blandar olika bildformat. Jag hade med EN gif-fil bland ett gäng jpg-filer.


Jag tog bort den, och då lyckades programmet börja publicera. När jag gick tillbaka för att finlira, då ångrade jag några steg - och gif-filen smög sig in! Men jag råkade upptäcka den och ta bort den - voilá! Filmen kunde publiceras! :-)


Den publicerade filmen blev 8,48 MB. Gulp! Nä, det är inte stort nu för tiden. Minns när en dator hade säckat ihop över en sådan fil. Och lägga ut på Internet? "Är du inte klok!?" hade folk sagt. Utveckligen har gått framåt...


Av GladaKatarina - 10 augusti 2009 09:55


Okeeeeej, så jag försöker ladda upp filer på nätet åt en väninna via ett ftp-program. Vill inte fungera. Suttit halva helgen med det. Måste förmodligen hem till henne, i och för sig trevligt, men allt kunde varit fixat om saker fungerade som de skulle! Grrrr...


Såg augustimånen igår kväll och kom att tänka på en vacker låt av Lena Philipson; Månsken i augusti. Just månsken i augusti är något av det vackraste som finns och själva melodin är vackert bitterljuv.


Jag fann melodin på Youtube med bilder på just Lena Ph. Så kom jag ihåg att jag nog hade melodin själv någonstans på en samlings-CD. Mycket riktigt! Rippade den och lade in den i Windows Movie Maker tillsammans med ett gäng bilder på fullmånar och myyyysiga övergångar.


Fint. Då kan jag publicera den, lägga ut den på Youtube och dela med mig. Hmmmm, trevligt!


Det gå inte att publicera eländet. Datorn vägrar. Bytte en bild som jag misstänkte var problemet - då började den publicera! Tjoho! Gick tillbaka för att finlira lite och väljer publicera.


Datorn vill inte, igen. Njet, nope, non.


&%&))=)(&(¤#%¤//)(%&&&%&¤#%!!!!


Lugn, bara luuuugn Gladan. På det igen!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards