Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av GladaKatarina - 17 augusti 2009 10:41


Nu vet jag vem Bolt är. Inte Disney-Bolt utan den andre. Har absolut noll koll på sport och ingen TV. Tack, bloggvänner! :-)


Av GladaKatarina - 17 augusti 2009 09:29


Härom året fick Folkets Park i Malmö en ny attraktion. En fontän i form av en enorm, kitchig ros! Så här ser den ut:



Själv fullkomligt älskar jag den; fontäner, kitch och rosa rosor är ju bara underbart, även om rosen i sig liknar en en skum DNA-korsning mellan ros, orm och bläckfisk. ;-)


Delar av Malmöfestivalen har i år flyttat till just Folkets Park, vilket innebär att man får promenera mycket. Det är mycket bra. (Talar lite tystare om hur trötta mina fötter var igår.)


På Spångatan finns kul utställningar i ett kvarter uppbyggt av röda plastbackar, som att då in i ett legobygge i full storlek. Där finns bland annat en designfirma, DISK, som gjort lite roliga Malmösouvenirer, iallafall prototyper. Mig veterligen kan de inte köpas ännu. En souvenir är Rosen - som vattenspridare! Hur kul som helst! Har tyvärr ingen bild, men de har även gjort Öresundsbron som adventsljusstake, som ni ser på bild! Så härligt och inspirerande! :-D



Me loooove Malmöfestivalen!! :-)

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards