Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av GladaKatarina - 15 augusti 2009 13:18


Förresten: säger man dia-méter eller di-á-meter? Jag väljer det första men många säger det andra. Varför? Är dia-méter typiskt skånskt? Eller bara ett feluttal?


Uppenbarligen är di-á-meter rätt, beroende på att det grekiska ordet dia-, som betyder över - är det som betonas i ordet diameter, det vill säga: över+måttet = dia+meter.


Men ändå... di-á-meter. Hmmmm. Fortsätter nog med dia-méter, obstinat som jag är. ;-)


Av GladaKatarina - 15 augusti 2009 13:13


IKEA-katalogen innehåller så klart en hel massa spännande saker; det är ju lite som mini-julafton varje år vid denna tid. :-)


Fastnade genast för detta lilla sideboard, Karljohan. Är minsann riktig kärnbjörk! Priset blir därefter: 599 kr för ett litet bord som är 27 cm högt och 47 cm i diameter. Men kul med lite annat än bara spånplatta.


Och visst är det lite Karl-Johansvamp över bordet? ;-) Men jag är löjligt glad för att de inte målat/betsat benen vita med bordsskivans översida brun och undersida soppsporgul...


Av GladaKatarina - 15 augusti 2009 13:00



På min runda genom Malmöfestivalen igår fick jag den nya IKEA-katalogen! Bra, då slipper jag ta bort "ej reklam"-märket på brevlådan. :-)


Det var nytt att IKEA finns med på Malmöfestivalen, så vitt jag vet, men de passade på att göra reklam för det kommande jätte-mega-bauta-superstora-IKEA som byggs på Svågertorp. Gamla, hederliga IKEA på Bulltofta skall visst bli lagerlokal. Bulltofta: från flygplats till möbeljätte och lagerlokal...


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards