Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av GladaKatarina - 16 augusti 2009 21:28


Fast nu en Johnny Cash-låt gjord av en annan artist. Catten var härligt obstinat gentemot DM-covers. Me like obstinat. ;-) Cash-covers då? Denne söte grabb, Adam Lambert, var visst med i American Idol. Hörde denna version på omvägar och tja... Kan väl inte skada. :-) Härlig stämning i låten. Med lyrik, inklusive "Oohh aahh" om ni är tveksamma. 8-)

Av GladaKatarina - 16 augusti 2009 10:48


Iallafall denna söndag. Lagom varmt och soligt, jobbar eftermiddag imorgon, kan smita ut på Malmöfestivalen på roligheter. Om jag vill. Eller låta bli. Annars kan jag stanna inne och uppdatera min länksida, det är verkligen dags! :-)


Nästa vecka jobbar jag mindre än jag gjort på länge, länge. Sedan... Ja, sedan... Tro't om ni vill: om en vecka skall jag ha semester. SEMESTER!! Fattar ni!?!?


Omständigheter gjorde att det blev en extremt tidig och en extremt sen semester i år. Det har varit lite tufft. Men tusan, vad nöjd jag är med en hel del åstadkomna saker.


Ystad International Military Tattoo var bra i år igen. Det bästa jag upplevt var det första jag såg för fyra år sedan, iallafall orkestermässigt. Malmöfestivalen är kul - idag skall jag ut och kolla förändringarna, de har verkligen flyttat runt på saker.


Men jag har sett det mesta förut. Sett det mesta av det bästa utbudet i min region. Jag kan inte ljuga: jag hungrar efter andra miljöer. Andra intryck. Vi får väl se...


Då och då finns söker man på Youtube efter låtar som faktiskt inte finns där. Men så gör man om sökningen en tid därefter och - jackpot! Den här versionen av Depeche Modes Personal Jesus med ingen mindre än Johnny Cash, ja den är bara helt otroligt bra!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards