Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av GladaKatarina - 24 augusti 2009 14:21


Less is more. Och mode är viktigt! Frihet är inget självklart. Friheten i hur en kvinna skall leva och klä sig har också en historia.

Av GladaKatarina - 24 augusti 2009 12:28



Är hos vännerna i Paradiset sedan fredags kväll. Tillbringar tiden i sällskap med dem samt deras gode vän M som också är här. De ägnar sig åt hästaktiviteter och jag ser till att hålla dem utfodrade, vilket vi alla trivs med. Har inte lagat mat på länge och kastade mig in i en orgie av Flygande Jakob, min egen köttfärssås och kladdkaka galore! God Helg var det, ja!


Flertalet rosor bjuder på ett sista flor inför sensommaren! Vildkaprifolens doft är tung på kvällen. Den mesta kaprifolen växer vid soptunnan, det passar ju jättebra. ;-)


Igår kväll fick vi med oss till-och-från-grannarna på en svamprunda, vi hittade Karl Johansvamp och taggsvamp. Inga kantareller just nu, det är faktiskt ganska torrt, trots att det regnade i förra veckan. Jag fick vända, foten och knäet trivs inte riktigt med för långa promenader, även om det blir bättre.


Gode vännen M avser att ta hit en god vän och kollega, kanske ikväll. Han anser att hans gode vän och jag borde passa mycket bra för varandra, M's vän är en kulturell restaurangägare. Hmmm, Gladan är faktiskt nyfiken! ;-)


Rart av M, som själv har brustet hjärta; han och pojkvännen har gjort slut. :-( Så samtalen har kretsat kring kärlek, förhållanden, hbt-frågor, kulturella skillnader eller likheter, familjeliv från olika vinklar. Intensivt och givande!


Gladan har det mycket bra. :-)

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards