Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av GladaKatarina - 5 augusti 2009 20:43


Har arbetat med kollegans dotter denna veckan och medan veckans start blev hektisk, hade vi nog idag årets lugnaste dag. Solen är anledningen. Samarbete och lugn har inneburit att ALLT arbete som blivit liggande på grund av överbelastning nu är bortarbetat! Finalmente! Snacka om att jag har förtjänat semester. Baaaara 12 arbetsdagar kvar... *dör lite inombords*


Kollegans dotter och jag var på bio efter dagens arbete och nu har jag äntligen sett Harry Potter och Halvblodsprinsen - mycket trevligt att se den med en ung person som uppskattar berättelsen! Fast boken är som vanligt bättre, även om filmen var bättre än vad vi båda vågat hoppas (tack, Kvasthilda!) och de lyfta trollstavsljusen mot den mörka, onda himlen på slutet fick tårarna att rinna. Det är så det skall vara.


Och jag skall firas. Det hele infaller sista helgen i augusti och de som kan och vill hänger med till den danska huvudstaden. Aktivitet är bäst för alla inblandade. (Tack, Elisabeth! Din kommentar om ditt firande i Helsingfors födde idén!)


Släkt och vänner omkring mig skall samla sig till beslut och genomförande. Det är som scenen i den andra Harry Potter-filmen, Hemligheternas Kammare, där Harry, Ron och Hermione får samla ihop ett gäng illblåa pixies. Jag samlar inte. Kom och ha kul. That's it.


Tur man har bloggen att trolla med. Hej allihopa!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards