Alla inlägg den 14 maj 2009

Av GladaKatarina - 14 maj 2009 20:46


Jag fick Dagens Godispåse på Mofs... blogg! :-) Aldrig fel med virtuella kolhydrater.


Hur lyckades jag? Jo, återigen fick jag nytta av språkkunskaperna! Denna gång i kyssande danska; jag lämnade en kommentar till ett superroligt inlägg som Mofs... skrivit. TACK!!! :-D


Av GladaKatarina - 14 maj 2009 15:27


Solen vann, det blev varken åska eller regn. Nu börjar det märkas att man arbetar i en sommarstad. :-)


Av GladaKatarina - 14 maj 2009 15:08


Det regnar och ÅSKAR!! runt hela Ystad! Kom hit!! Gladan älskar åska! :-) Nåja, kanske inte när jag senare skall cykla till tåget... 8-) Supersvart moln har vi över oss, men solen skiner ändå.


Av GladaKatarina - 14 maj 2009 14:23



Socialdemokraterna har ännu inte presenterat sitt valminfest, det gör de på imorgon och kl. 12.00 kan manifestet nerladdas här.


Enligt affischen står jobben i fokus. Vågar vi hoppas på starka ord om värnandet av arbetsrätten? Att man vill arbeta för att EU inte skall se arbetslösa som en resurs som man kan flytta runt och göra som man behagar med? Och att man tänker lägga kraft bakom orden?


Måste säga att Marita och Mona ser mycket tjusiga ut. Kanske kommer jag undan med en sådan kommentar bara för att jag är kvinna. ;-) Men jag menar det i all vänlighet. Det är visserligen lite "varje damernas" över bilden och de är nästan sminkade för att se likadana ut...


Men sedan lär jag väl se någon valaffisch med bara herrar i kostym, och ingenting irriterar mig mer än en grå massa bestående av herrar i kostym. Aldrig är man nöjd. Hellre då "varje damernas" i form av Marita och Mona, tror jag. ;-)


Av GladaKatarina - 14 maj 2009 11:10


Sydsvenskan frågar om någon läsare skall hålla skilsmässofest. En växande trend, tydligen!


Så här skrev jag vid studenttiden i fjol:


Vi firar mycket i detta landet, men firade avsked
fungerar bäst
. Dopet; vi lämnar moderlivet.
Skolavslutning, Konfirmation och Student, vi
lämnar ett skolår eller tar ett avgörande steg
framåt mot vuxenvärlden.


Doktorspromovering, man lämnar akademisk
grundforskning (...)



Endast ett firade är tvärtom; en hälsning istället
för avsked. En början, inte ett slut. Ett gemensamt
firande med en annan människa. Bröllopet. Där ges
inga varaktiga garantier. Snarare tvärtom. För
många en början till slutet. (Ja, ibland är man
cynisk. >;-) )



Så kanske borde man ställa till med kalas till
skilsmässan istället? Det lär ju finnas så många
lyckliga sådana. (Cynisk var det, ja!)



Slutcitat. Hur som helst, nu är det inne med att hålla fest vid skilsmässan. Se där, ännu en god anledning att ta sig samman och bryta upp från ett dåligt förhållande. En liten vänlig hint, bara, om någon därute funderar... *nudge nudge* ;-)


Av GladaKatarina - 14 maj 2009 09:59


What goes up, must come down.

Vad som går upp, måste ramla omkull.


En trött Glada däckar förr eller senare. Inatt blev det 6½ timmes god sömn, idag känner jag mig som en normal människa. Röjer ur min garderob, konkar ner sommarkläder till tvättstugan, får något gjort, lämnar zombiestadiet.


Hittar min "absolut-fetast"-kjol = den i storlek största kjol jag äger, den som talar om att måttet är rågat. Jodå, den sitter lite VÄL bra, om än lite för stor. Så skall det inte vara, det skall kännas som en begynnande drunkningsdöd i den.


Jag vet vad det är. Denna sömnstörning har gett ett mastodontsug efter kolhydrater!! Den moderna världens största ondska; frestande, underbart och alldeles våldsamt förödande för jättemuskelmagen. Kolhydrater har hjälpt till att hålla energin upp, hålla mig vaken. Dålig sömn är farligt för vikten, jodå tack - det märks! Sug har jag ändå.


Och tjock är jag ändå, men tjockare vill jag inte bli. Är vad jag är, men för mycket övervikt är skadligt.


Så det gäller att se till att jobba sig trött, med andra ord. Det gör man inte på ett kontor eller pendlingståg. Det måste till värre saker. Motion. Massor av tröttande motion.


OK. Då är det alltså bara att välja. Som vanligt. En lite längre promenad får det nog ändå bli idag. Som en liten start... Och minimalt med kolhydrater!!!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards