Alla inlägg den 22 maj 2009

Av GladaKatarina - 22 maj 2009 16:55


Har hamnat i lite Peter Gabriel-revival sedan jag hörde att han skall få Polarpriset. I mitten och mot slutet av 80-talet lyssnade jag mycket på honom och på Kate Bush.


1987 gjorde de en fantastisk duett ihop! Den handlade om en arbetslös man och det stöd han får från sin kvinna; en oerhört enkel, vacker och innerlig video där Gabriel och Bush står och håller om varandra hela tiden med en tilltagande och avtagande solförmörkelse bakom sig.


Storbritannien var vid denna tid redan inne i en begynnade kris, flertalet stålverk, kolgruvor och andra större industier i norra England hade lagt ner. Senare, i början av 90-talet, drabbades resten av världen av en stor ekonomisk depression. Som nu.


Ge inte upp.


Av GladaKatarina - 22 maj 2009 15:32


Folkpartiet säger i sitt Valmanifest-intro att de inte skickar gnällspikar till EU men skall röra om i grytan. Marit Paulsen är dragplåstret, en tråkig tant som inte ger sig. Så står det.


Jag blir så trött. Jag orkar inte ens BÖRJA fundera närmare på hur knasigt det hela är. Hör de verkligen inte själva hur ihåligt det låter??


Min släkt var liberaler av den gamla sorten. Jag fostrades in i en Folkpartistisk anda. Det var det givna partiet för mig som ung. Det gick över.


Synd, de hade kunnat bättre. Men de vill inte ens. Hoppas de hamnar under 4-procentspärren SNART!


*ArgaKatarina*


Av GladaKatarina - 22 maj 2009 14:25


Gulplister växer mest i södra Sverige, en liten raritet med andra ord. Ser ut som vitplister, den blomman som liknar en nässla. Men varken gul- eller vitplister bränns.
:-)


En riktig sötnos!


Lugnet härskar och herrskapet har åkt till Helsingborg för att hitta en trevlig trädgårdssoffa. Jag vaktar gården. Det regnade i natt och mulnar på nu, men morgonen var mycket solig och fin. Regnet behövs och solen hittar snabbt tillbaka mellan varven, det är egentligen hur bra som helst.


Bakade rabarberpaj igår, den skall vi äta till fikat senare. Det blir hemmagjord vaniljsås till. Skall marinera kött och grilla, köpte det goda Ripassovinet som jag smakade häromhelgen, tänkte bjuda på det. Gör nog tzatziki till, är grymt sugen på vitlök. *slurp*



Tidigt midsommarblomster, till och med för att vara här! De växer i dikeskanten men även i trädgården efter planerad import. Det är ju inte midsommar på ytterligare en månad!


Nu skiner solen igen! Var ute och fotograferade lite andra blommor och ett och annat husdjur fastnade även på bilderna. Mer senare...


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards