Alla inlägg den 31 maj 2009

Av GladaKatarina - 31 maj 2009 20:40


Hyllning till alla mammor därute, underbar Beatlesklassiker: Your mother should know. En av min mammas favoriter! :-) Hej mamma!


Av GladaKatarina - 31 maj 2009 20:27


Solbad, pooldopp, släkt och vänner, god mat. Solnedgång, åktur, samtal. Shoppingmässa, vackra saker, intryck. Härligt.


Men. Försommarkonsert i Svedala kyrka. Där finns hänryckningen.


Den kommer så sakteliga av en blanding av klassiskt och modernt, skönsång och gospel. Nyskriven melodi om blommande vallmo som man aldrig vill skall ta slut. Efteråt är själen lugn och fylld till bredden. Mina steg och min själ hoppar hage på vägen hem.


Lek med tvååring från barnpool till sandlåda. Kel med djur. Nytt avsnitt av Robin Hood (säsong 3) med Richard Armitage som Gisborne i en otroligt gripande scen där han verkligen kommer till sin rätt! Hänryckning coh extas. ;-)


Och nu slår flädern ut! Hylle på skånska! Min favoritblomma...



Av GladaKatarina - 31 maj 2009 11:19


Helgen flyger fram i en trevlig och intressant virvel av vänner, släktingar och intryck. Blev ingen dans igår, men väl en härligt utevistelse i den underbara vårkvällen.


Studsar in en runda på Skånemässan under dagen, sedan far jag till Svedala kyrka och lyssnar på deras Försommarkonsert. Har tidigare sjungit i Svedala kyrkokör och deras projektkör, tills ändrade arbetstider satte stopp. Saknar det mer än ord kan beskriva. Sång är nyttigt för kropp och själ!


Det är dessutom Pingst, kyrkans "födelsedag".


Ha en fin mors dag och Pingstdag! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards