Alla inlägg den 1 maj 2009

Av GladaKatarina - 1 maj 2009 20:56



Husets härskarpar är upptagna med vattning av planteringar, mockning och fodring av djur och mycket annat. Jag grillade under tiden, på deras eminenta Weber-grill.


Av GladaKatarina - 1 maj 2009 20:52



Inte av mig, men via bloggkompisar får jag veta att en vackert blåturkos undulat hittat fram till Lidingö hos bloggaren Anna-Carin. Är det någon i den trakten som saknar en trivsam pippi?


Skicka gärna vidare. Gladan bryr sig om sina fågelkompisar. :-)


Av GladaKatarina - 1 maj 2009 10:21


Titti, Skogshuldran, kom på en hedersam delad fjärdeplats på Månadens Blogg April hos Enbart. Inte illa, med tanke på den tuffa konkurrens som råder! Tack, alla ni som röstat via min "PR"! Tack, Titti, för dina upplyftande ord!


Vann gjorde Ulricas Box of Chocolates, en kvinna som bloggar om sitt liv med en svår cancersjukdom.


Bra jobbat!!


Peter PC Carlsson, som har bloggen Enbart, tyckte att jag skall åternominera Titti längre fram. Vi får väl se vad Gladan har i rockärmen... ;-)


Av GladaKatarina - 1 maj 2009 10:12


Har allt lite huvudvärk idag, ändå var det inte jag som slog i pannan. ;-) Lite lätt "skallebank" som vi säger här nere om bakishuvudvärk.


Dags att packa ihop och masa mig iväg, jag skall till goda vännerna i Paradiset.


Av GladaKatarina - 1 maj 2009 00:38


Var ute och tog en öl med en väninna. Vi har stimulerande diskussioner från mycket motsatta sidor. Men... vi gick på Gustav Adolfs torg, detta farliga ställe, och jag gav henne en vänskaplig tackling. Hon stöp och slog i pannan.


Ruelse. RUUUUELSE!


Fatta, jag skadade min vän! :-( Jag ska DÖ!


Gladan, snart 40, misshandlade väninna på en av Sveriges farligaste platser! Visserligen oavsiktligt, men ändå...


Annars var det en trevlig kväll. Och hon var snart på benen igen, med präktig skallebank.


Men usch. FÖRLÅT!


***

Uppdatering 10.00: väninnan mår bra, blåtira i pannan och på benet.


Gustav Adolfs torg brukar kallas farligt och kan säkert vara det också, iallafall nattetid. Är annars hur trevligt som helst. Ligger mitt i centrala Malmö. Bussarna går där, det var dit vi skulle.


Skall vara en otacklande batikhäxa i fortsättningen, jag lovar.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards