Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Om jag nu hade tittat på TV...

Av GladaKatarina - 12 augusti 2009 21:21


...så hade jag säkert skrivit ett inlägg IGÅR om att 2005 års filmatisering av Stolthet och Fördom gick på TV - igår. Så om du inte såg den har du missat något. ;-) Den är hur fin som helst, en Jane Austen Light, visserligen, men jättevacker. Annars finns ju boken. Nu även med zombier. ;-/


För männen: den är full med söta tjejer och vackra kvinnor. Ta chansen och lär er vad kvinnor vill ha! ;-D


För kvinnor: Matthew Macfadyen som Mr Darcy är minsann snyggare än Colin Firth, tycker jag! Och då skall ni veta att en gång i tiden var jag myyyycket förtrollad av Colin Firth. ;-)


Här är en hyllningsvideo till filmen med musik och filmklipp i så vacker kombination så att man minsann tar och smäller av! Vilken sång, vilken sångerska! *ryser av lycka*


 
 
Ingen bild

Skånepågen

12 augusti 2009 21:37

Skulle jag lära mig vad kvinnor vill ha, hum,hum, ja kanske man skulle gå en kurs?, i va då ?
Kan väl inte bara titta på TV .

 
Ingen bild

GladaKatarina

12 augusti 2009 21:39

Åhh, Skånepågen! Inte behöver du den kursen! Du skulle däremot kunna hålla den! Det hade vi alla vunnit på! :-)

 
Daniel

Daniel

12 augusti 2009 22:18

Men kan nån slå Colin??

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

12 augusti 2009 23:11

Daniel: Gode Gud, fresta mig inte! ;-) Då blir det ännu en bild på Richard Armitage! Och jag har lovat mig själv att låta bli till den 22/8! ;-)

 
Kvasthilda

Kvasthilda

13 augusti 2009 00:13

Såg delar av den. Jag gillar pappa Sutherland. Han har en sån skön roll i den här filmen. J.A Light, må vara men den är bra! Mellantjejen har beställt alla filmerna o böckerna av mig så jag måste väl tillgodose hennes önskemål vad tiden lider. Bra julklapps/födelsedagspresentmaterial.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Anna-Karin S

Anna-Karin S

13 augusti 2009 00:24

Pride and Prejudice filmen från 2005 är söt och
både Keira Knightly och Matthew Macfadyen gör ett bra job och är snygga.Fast jag föredrar nog 1995 versionen med Colin Firth och Jennifer Ehle som jag tycker följer boken bättre. Har du fått ett horn i sidan till Colin Firth på senare år ? ;);)

http://anna-karinsgenealogicalblog.blogspot.com

 
Berith

Berith

13 augusti 2009 08:27

*ryser ikapp* ...

Ha en bra dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

13 augusti 2009 13:00

Kvasthilda: Vad härlig smak dottern har! :-D Om hon har frågor om JA, så svarar jag gärna.

A-K: Hmmmm, har ett vagt (LOL!!) minne av att du gillar Colin Firth, ja. ;-) Inget horn i sidan, har bara gått vidare. 8-) Så många britter, så lite tid! :-D

 
Ingen bild

Jennie

13 augusti 2009 13:02

Nej, jag kan inte hålla med om att Matthew är bättre som mr Darcy, han är bra, men inte lika bra. Däremot tycker jag att mr Bingley är tusen gånger bättre i filmen än i serien...

 
Sanna

Sanna

13 augusti 2009 13:36

Jag tror...skriver tror att jag sett den här serien men Colin Firth har jag knappt ett minne av. Jag kanske är sjuk *tar mig i pannan* hehe
Ha det gott!

http://sancha

 
Ingen bild

GladaKatarina

13 augusti 2009 13:54

Jennie: Oh nej, Macfadyen är absolut inte BÄTTRE än Firth! Inget kan hur som helst vara bättre äv BBC-versionen från 1995.

Sanna: Man kan alltid se om! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards