Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Österlen imorgon

Av GladaKatarina - 15 maj 2009 20:28



Syrran och jag hoppar in i hennes rara Toy-yoyoyta Yaris imorgon och far österut - det är Matrundan (Maodaruondan) på Österlen mellan 16-24 maj.


Tufft liv man lever. Örter, kryddor, sparris, viltdelikatesser, vinodlingar, lyxmatbodar, bakverk av Guds nåde samt en slösande sol över det vackra landsakpet. Och Gladan kan en massa kuliga småvägar som man tar till för att undvika bilköerna. Då ser man mer. Syrran och jag har kört vilse förr, det är jättekul. GPS är för torrbollar. ;-)


Sedan åker vi hem och ser Malena Ernman mezzosopransjunga brallorna av hela Europa i allmänhet och Moskva i synnerhet. Håll i byxhanken, Putin!


 
 
Ingen bild

Pågen du vet

15 maj 2009 20:55

ToyToya heter det :-).
Jo, den bärbara kommer med.

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 maj 2009 21:07

Åke! :-D Kär bil, många namn.

YESSSS!! Åke i husvagn men barbär och kamera = många kuliga blogginlägg! *ser fram emot det*

Hur som helst: ha en skön och njutbar tur!

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

15 maj 2009 23:00

En helt vanlig fredagseftermiddag, längs ett av Malmös mer centrala cykelstråk...

En hoper cyklister kommer från vardera hållet. Men vänta, en av dem skiljer sig från mängden...

Tajta röda glansiga korta cykelbyxor, och en ljusgrön t-shirt - klart avvikande - är det någon vi känner ? I'm afraid it was... Finns bara en som byter om på jobbet, om det nu är i Malmö eller på annan ort och cyklar till träningen (vad jag vet har inte utegympan startat...) iklädd den munderingen. Skulle ha velat se minen på hans kolleger, när han ger sig iväg...

Undvek dessvärre att stanna o heja, eftersom han så tydligt efter senaste mottagna SMS:et inte vill ha mer kontakt, eller önskar skjuta upp det till "snart" som alltid annars.

Tänkte bara jag skulle bjuda på denna souvenir från mitt besök i Malmö...;)

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

15 maj 2009 23:03

Totya om jag får be! Tycker Aygo har klatschigare namn - I go... Liksom nya IQ:n

Men vadå Yar is?? Vad står Yar för, eller vad är det omskrivning för?

Tacka vet jag Golf, de är roliga att köra också, och man får nästan in klubborna där bak.

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

15 maj 2009 23:32

Förlåt mig, medan jag ändå skaldar...

Är inte OTA ett slags fling-(mat-)märke?? Toy+Ota blir ju leksaksflinga...

Häpp!

F.ö är vi på jobbet ganska taskiga mot en kollega m s.k personlig skylt. 1 KP.

KP Jordnötter, alltså "Jordnöten". Och kollegan själv har tillstått att skylten skaffades när förlängning av ett visst "tillstånd" behövdes. Vad hans nya hustru tycker förtäljer inte historien...

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 maj 2009 23:59

Anglinder: tack för dessa kortfattade rader. 8-)

Är själv en torrboll, vill ha en gps för att leta fornminnen. Kan man bli mer torrboll då?

Tycker vi enas om Toyta. *bestämmer* Syrran hade Golf förr. Yaris står för något vackert, japanskt... Skall fråga henne.

Sluta trakassera dina kollegor, nötter eller ej. ;-)

Och för övrigt borde vissa klädesplagg brännas, det är allt jag säger. ;-)

 
Catten

Catten

16 maj 2009 10:43

Määäh! Strunt i bilar, cyklister, kläder och annat trams - jag såg ordet MATRUNDA och förvandlades till en skälvande och dreglande urmänniska.....Hade jag varit där hade jag farit fram likt en bärsärk och plundrat! =)

http://catten.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

16 maj 2009 11:38

Låter som att du kommer få en härlig dag!!!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Mita

Mita

16 maj 2009 11:39

Får jag följa med?
Gudars så mysigt det låter med en matrunda...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 maj 2009 11:50

Låter som en toppendag! Å du, färsk sparris, nykokt, med smör och lite flingsalt, finns det nåt godare? Nej.

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

16 maj 2009 18:03

Snacka om tufft liv :)
Köpte en gps för några veckor sen, perfekt för mig som kan köra vilse i mitt eget garage...är väl en torrboll ;)

http://mj.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pågen du vet

16 maj 2009 18:23

Har sett om det där. Hinner inte nu, men någon annan gång. Rapport tack!

 
Sanna

Sanna

16 maj 2009 19:38

Hoppas dagen varit till belåtenhet och att bilen häll hela vägen dit och hem. Snart dags att hålla våra tummarna för Malena!
Trevlig kväll på dig!

http://sancha

 
Ingen bild

GladaKatarina

17 maj 2009 21:25

Tack för era glada (GLADA) tillrop! Kunde blivit mer, men regnet ville annorlunda. :-/ Annars hade nykokt sparris smakat mumma!!! Förr bodde jag ett stenkast från en sparrisodling, de sålde vid vägkanten. Det var tider, det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards