Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Pös/ballong/harem/mameluck...

Av GladaKatarina - 9 maj 2009 17:33



...välj själv. Det är bara att inse: de är tillbaka! Hörde via bloggvänner, såg en och annan på sta'n... Idag, på NoaNoa och flera andra ställen blev det mycket tydligt!


Den Hemsköna Åhusväninnan tog tåget ner till Malmö och vi gick igenom det mesta av utbudet. NoaNoa är en gemensam favorit, men vi gapskrattade och suckade även i andra butiker.


Hmm, samma modell till alla ballongbyxorna. Tja, det är inget mode som passar alla. Inte mig, vill jag påstå. Men de två byxdresserna till vänster var banne mig bedårande! De övriga hade rena ridbyxeformatet! Det fanns även benkläder som definitivt kunnat komma från mormorsmors underklädeslåda. ;-) Riktiga mamelucker!


Standklänningarna vi provade i en annan affär var inte lyckade på någon av oss, men det gav ett gott skratt. Min såg ut som ett raffset från Anno Dazumal. Mycket av det som är fint nu kan mycket väl se ut som ett raffset från 1800-talet, men man blir alldeles lycklig av att titta på det.


Bilden här till vänster visar saker från just NoaNoa som föll mig lite bättre i smaken. Ballongkjol (inte för vid!) kan kanske vara OK... Om det blev några inköp? Inga alls.


Till sist kommer jag inte ifrån att dessa kläder driver in mig i en våldsam nostalgitripp! Så här sjöng jag 1980, 11 år gammal: Ssssääääänäduuuu... HÄR snackar vi ballongbyxor och ballongkjolar, gode Gud! ;-)


Den Hemsköna Åhusväninnan är ganska lik Olivia Newton-John. Tack för en fin dag i sta'n! :-)


 
 
lastbilstanten

lastbilstanten

9 maj 2009 18:05

Är man bara pinnsmal oc nätt nog i kroppen så kan nog dom där kläderna se helt ok ut. Men när man är en snart 50-årig lastbilstant med en smula småfladdrigt magområde så känns det instinktivt lite fel, liksom...

...och syrener redan!? Iofs har ju "allt" slagit ut samtidigt, men syrener och kastanjblommorna väntar vi fortfarande på här uppe. :-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

9 maj 2009 18:10

Kastanjen tokblommar sedan igår. Detta är Malmö, det är vårt jobb att vara värst. ;-)

 
Anna

Anna

9 maj 2009 18:43

Jag provade ett par haremsbyxor idag i Täby centrum och de var sååååå sköna att jag tänkte köpa dem fast att jag har skrattat när jag sett reklamen med dessa byxor och tyckt att de varit så fula ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Catten

Catten

9 maj 2009 20:58

Haremsbyxor sydde jag mig en gång på det ljuva 80-talet och älskade - nu såg jag att de skulle komma tillbaka och sydde mig ett nytt par...tyvärr har jag bestämt ökat några storlekar sedan sist och allt det där ryschet var INTE klädsamt för min (som på andra brukar kallas) figur =(

http://bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

9 maj 2009 21:41

NoaNoa har underbara kläder! Så himla fina! Så himla inte jag! De är fina på rätt person, men jag är tokfel i deras kläder! Trist men sant!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
kastrullis

kastrullis

10 maj 2009 04:36

En annan funderar ju på om inte haremsbyxor vore grejt att ha på när man yogar... men jag misstänker att man ser fullständigt galen ut, kanske klär dotra bättre... Men xanadu, wow! Det var inte igår!
KRAM

http://kastrullapan

 
nilla

nilla

10 maj 2009 11:07

Det är jag som modellar på bilderna! (Modellar lite vid sidan av lärarjobbet)
Visste du det?

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 maj 2009 11:26

Anna: Tycker också de verkar sköna, bara inte grenen hänger nere i knävecken. :-D

Catten: Har du redan varit igång och sytt ett par IGEN! Du är snabbt ute. :-D I'm impressed!

Agneta: Du skulle vara urfin i någon av deras blusar till dina outfits; alltid snygga kombinationer och en blommig top skulle vara en vacker och klädsam överraskning. :-)

Nilla: Tyckte väl att det var något bekant! Du är alltså brunetten också? ;-D BRA jobbat!!!

Ullis: Hehehehe!! Tror det blir jättebra på yogan. Visst är det kul med Xanadu, de rullar omkring på RIKTIGA rullskriskor på fyra hjul - bara en så'n sak. :-D

 
Ann-Louise

Ann-Louise

10 maj 2009 12:03

NoaNoa me like! Jag höll på att trilla av stolen när jag öppnade din blogg; de ser ju ut som jag, allihop! Pigga, smala, snygga och unga. In a nutshell! Särskilt i dag...alldeles särskilt i dag..

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 maj 2009 12:18

Ann-Louise: Fantastiskt! Det är ju precis som jag känner det när jag ser Catherine Zeta-Jones! Vi är ju praktiskt taget tvillingsystrar, hon och jag! Samma namn, dessutom!! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards