Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Dagens intryck

Av GladaKatarina - 2 maj 2009 16:29


Häggmispel 


Här kommer bilder, rena bildattacken faktiskt. Paradiset blommar. Malmö, lite längre söderut, ligger längre fram med blomning. Men som det är just nu, kan man ju mer eller mindre se allting växa om man står still och tittar i två minuter, så allt hinner ganska snabbt ifatt...


 Löjtnantshjärtan är väl utslagen redan!


Ann-Louise frågade om här finns hästar. Svar: två shetlandsponnier och tre islandshästar. :-) Två tredjedelar av min bekantskapskrets håller på med eller har hållit på med hästar. Om jag rider? Svar: nej. Inte än, iallafall, men såväl Husfrun här och TjusigaEmma "hotar" med att tvinga upp mig på hästryggen någon dag. Det blir aldrig tid till det. Märkligt nog. ;-)



Grannens japanska körsbärsträd börjar verkligen komma till sin rätt! För tre år sedan hade förre ägaren låtit två gigantiska granar kväva trädet mellan sig. Varje år såg man hur körsbärsträdet frenetiskt kämpade för att nå ut med grenarna i ljuset. När grannen sålde huset med ålderns rätt, köptes det av husfolket och herrn i huset hade en bråd tid med att skoga fram en trädgård därnere, innan huset såldes. Veden räcker än. :-) Och körsbärsträdet är inte lika platt längre...



Det unga äppelträdet "Fredrik" kommer att blomma ännu vackrare i år. Det kom några blommor i fjol, men ingen frukt. Det finns viss oro för att det kanske inte finns någon lämplig äppeldam i närheten som bina kan korsbefrukta honom med. Vi får se.



Bina, ja. De är aktiva! Igår ville ett bi bosätta sig i min lugg, men jag schasade ut det. Det var ett drottningbi! Ånej, försök inte bygga bi-bo hos mig!


Bina och humlorna trivs bland revsugan. Har dock fått ägna dagen att bekämpa den revsuga som växt in i trädgårdslandet, mitt in i gräslöken bland annat. Revsugan verkar ha fått smak på världsherravälde.



Syrénen är i startgroparna. Men inte mer! Det är bra. Spara er lite, ni hinner.


 
 
nilla

nilla

2 maj 2009 17:20

Härliga bilder! Det syns att våren har kommit längre hos er. Jag ska lägga ut bild på vårt äppelträd när väl blommorna slagit ut =)

http://nillalivet.blogspot.com

 
Stort och smått

Stort och smått

2 maj 2009 17:31

Är det din utsikt?! Åh, vad härligt du verkar bo!!!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

2 maj 2009 17:40

Ja, du är verkligen i Paradiset! Fantastiska bilder! Du är en bra fotograf, Katarina!
Kram!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

2 maj 2009 17:57

Nilla: Ni har allt det gottiga framför er! Det går lite väl fort här nu...

Agneta: min vänner bor här och jag mer eller mindre halvbor här. :-) Stora utrymmen både ute och inne, nära vänskap och stort svängrum!

Titti: Nu rodnar jag... Tack! :-)

 
Sanna

Sanna

2 maj 2009 18:39

Ååååå så vackert där du är!

http://sancha

 
Ingen bild

Pågen du vet

2 maj 2009 19:16

Härliga bilder.

 
Catten

Catten

2 maj 2009 19:34

Så underbart vackra bilder - våren är trots allt en underbar tid!

http://catten.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

2 maj 2009 21:18

Underbara bilder, ni ligger verkligen långt före oss där i södern, här har björkarna precis fått små små blad och inget i trädgården har börjat blomma än.

http://anna78.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards