Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Tågresetack

Av GladaKatarina - 7 augusti 2009 19:26


Vill passa på och tacka för era härliga kommentarer på mitt utbrott/hjärnsläpp på gårdagens hemresa. :-) När jag väl hade börjat var det lite (underdrift) svårt att sluta. Kul om det roade.


Visst känner man med de som arbetar på en sådan tur, både förare och tågvärdar höll humöret uppe och var lugna. Men visst märkte man att de också vill komma vidare. Man förstår dem!


Och jag vidhåller fortfarande att vi lider sorglig brist på fantasi när det gäller svenska efternamn. Mjölkfors, någon? ;-) Blågren?


Apropå blå gren så blommar blåregnet i Ystad - igen! Färre blommor, mindre klasar men överväldigande vackert och väldoftande!  



 
 
Ingen bild

Skånepågen

7 augusti 2009 20:51

Va då fantasi. Behövs inte, kolla alla Svenskar i Malmö, man kan inte uttala efternamnet.

 
Berith

Berith

7 augusti 2009 21:54

Oj vad vakert blåregnet blommar =)
Ja, det var humle på min bild =)
Ha en trevlig kväll och god natt från en
kvällstrött norrländska ;)))
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

7 augusti 2009 22:23

Jag har nog fantasi så att det räcker och blir över när jag hittar på namn i mina berättelser och jag kanska ta och tänka på det du har skrivit här och hita på något "i hästväg. Och jag vill så gärna till Skåne och borra in näsan i gullregnet. Inte för att det doftar, det kanske det inte alls gör utan för att visa min lycka för när jag är extra lycklig blr det liksom med besked. Har förersten sett i kommentarer från dig att du har så helt fantstiskt underbara ord där, t.ex drömvacker och skönhetslycka. Du är ju POET!! KRAM

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisannw

7 augusti 2009 22:28

Tycker att det var mycket underhållande att läsa dina SMS-bloggningar igår. Men det är ju så kreativt, för istället för att känna sig alltför frustrerad över en situation du just då inte kan påverka, hittade du ju på något, nämligen att SMS-blogga och även om det inte gick fortare att ta sig till Malmö kanske det i alla fall tidvis KÄNDES lite så. Dessutom fick vi andra en del att läsa och det var kul och intressant med dina funderingar kring namn. Ibland visade det sig att du inte alls var "ute och cyklade". Men det var du ju för all del inte heller, du åkte ju för 17 tåg!! Hihi. Kram och GOD NATT!

 
Sanna

Sanna

7 augusti 2009 22:43

Så fick man sig en förklaring då angående tågresan och var reäjt orolig för dig ett tag...ha ha!
Oj så vacker växt och letar i minnet men det tycks svika mig. Tror inte jag sett någon sådan i min närhet på bra länge.

Trevlig helg och må gott!

http://sancha

 
Ingen bild

GladaKatarina

7 augusti 2009 23:05

Åke: Jodå. :-)

Berith: Tack detsamma! :-)

Elisabeth: Äsch. *rodnar* Älskar ord. :-) Håller med dig, man skall försöka göra det bästa av situationen.

Sanna: Du får komma hit till våren och kolla in dem! :-) Oroa dig inte, jag hamnar aldrig i sjön, peppar, peppar! Trevlig helg till dig med!

 
Zockans Husse, förstås!

Zockans Husse, förstås!

8 augusti 2009 00:26

Tack för inspirationen! Forskade lite i ämnet, mer därom i min blogg, och Du Skånepågen, vad ger du för Elisabeth Svensk-s direkta tel-nummer? Hon jobbar på VHS i Stockholm, dvs ett hett eftertaktat nummer, som finns i min telefonbok...

http://zockan.blogspot.com

 
Ingen bild

Elisannw

8 augusti 2009 10:59

Tänkte...Har blåregnet fått en andra blomning helt enkelt? Minns ju att jag såg detta i Skåne i slutet av MAJ 2001 och har ett foto från Kristianstad.

 
Ingen bild

GladaKatarina

8 augusti 2009 12:37

Anglinder: Har varit inne och kikat! :-D

Elisabeth: jepp, blåregnet blommar om! :-)

 
Catten

Catten

8 augusti 2009 17:13

Vackra blommor igen...jag måste bli bättre på att ta med kameran, kanske på kräftskivan i helgen =)Jag har den stora turen att ha bytt ett ovanligt efternamn mot ett annat ovanligt så jag har aldrig tänkt på det där med att konstruera mig ett...men en del blir ju faktiskt lite väl underliga!

http://catten.bloggagratis.se

 
margit

margit

10 augusti 2009 19:37

trevligt att fått läsa i din blogg1 Förstår att du kämpar/kämptat!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards