Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Sammanträffanden

Av GladaKatarina - 1 augusti 2009 19:57


Samtal med flört: (H=han, J=jag)


J: "Känner du henne?"


H: "Ja, du med?"


J: "Jag gjorde, men inte nu längre."


H: "Vi kom jättebra överrens!"


J: "Jaha... Det gjorde inte vi... tvärtom."


Tystnad. Vad skall vi prata om nu? Senare:


H: "Förresten, jag röker."


J: "A-ha. Jag får astma av cigarettrök."


Tystnad. Ännu ett intressant sammanträffande.


Annars rullade pratet på. Man är ju bra på att prata. Men försiktig...


Det är svårt att gå vidare här i livet. Ibland önskar jag (nästan) att mina föräldrar hade gift bort mig när jag var 13. Men så kommer jag att tänka på vem mamma skulle propsat på som brudgum, och då springer jag ylande till skogs.


Tillägg: Måste klargöra att dessa två saker var de enda knepiga som så under samtalet. Mannen i fråga är både trevlig och verbal - ville bara lyfta fram två dråpligheter. ;-) Ledsen om jag var otydlig, som så ofta förr.


 
 
Ingen bild

Skånepågen

1 augusti 2009 20:26

Å, du tillhör fel religion, eller släkttraditioner ?

 
Elisabeth

Elisabeth

1 augusti 2009 20:28

Har fått en uppfattning att du, precis som jag har lätt för att prata med "alla möjliga", men ibland kan det ju börja helt tokigt och i fel ände. Andra ska ju inte välja åt en direkt... Men ibland har man liksom inget val. Men nu är jag ju inte direkt någon man...men jag röker i alla fall inte! Men till slut kan saker och ting också ordna och allt faller på plats säger optimisten då. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 augusti 2009 20:45

Skånepågen: Ja, på sätt och vis. Jag är inte från Sjöbo. 8-)

Elisabeth: Det är ju en sak att prata, en helt annan att ge sig i kast med ett förhållande. :-/ Men du röker alltså inte? Synd att inte vi kan gifta oss. ;-) *suckar skämtsamt*

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 augusti 2009 21:02

Skånepågen: du syftade kanske på det uteblivna bortgiftet? *slår handen i pannan* Är ju historieintresserad och inser att om men levt på t ex Medeltiden, då hade man snabbt blivit bortgift och fått tio barn. Och när jag var 12-13 år ville jag faktiskt ha tio barn... Det är kanske tur att man inte får som man vill. ;-)

 
Elisabeth

Elisabeth

1 augusti 2009 21:48

Jo, du har helt rätt, att prata är en sak, men någonstans börjar ju allt och om man inte kommer någon vart alls med pratet är det ju meningslöst sedan. Förlåt om jag uttryckte mig fel. Men det om mig var faktiskt riktigt skojigt. Du är ju för härlig och dig skulle det väl lätt gå att älska. Bara jag inte gjorde bort mig IGEN då...

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 augusti 2009 22:03

Elisabeth: du har verkligen inte gjort bort dig, vännen. Tvärtom! Och man får ju tänka på vad amn skriver här... Han är en jättetrevlig man, men jag är försiktig. Men samtidigt vill man ju lyfta fram det dråpliga här i livet. ;-)

 
Berith

Berith

1 augusti 2009 22:08

Tur att jag fick välja själv ;)
Annars hade nog jag också sprungit till
skogs ylandes ;D

Ha en bra kväll och sov gott då det
blir dax!! =)


http://maxmax.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

1 augusti 2009 22:23

Jo, nu förstår jag bättre. Du är ju trevlig du också och visst, det är bra att vara försiktig. Och ordet "dråplig" gillar jag så jag ska nog kunna få till en del riktigt dråpligt också. När jag har fått möjlighet att ordna upp en del saker kanske det mer inofficiella (stavade jag rätt nu - det här ordet ser jämt så konstigt ut av nån anledning) namnet blir "Livets dråpligheter"...

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 augusti 2009 22:55

Näe fy tusen för att bli bortgift och det tror jag innerst inne inte du heller gillar. Man måste få välja själv och man måste få känna kärlek.

Du det var ett trögt samtal....ha ha!

http://sancha

 
anna

anna

1 augusti 2009 23:00

hahaha, kul att få ta del av dina flirtar, jag är ju gammal och gift, så det är kul att få inblick i det där flirtlivet!

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
Ann-Louise

Ann-Louise

2 augusti 2009 09:57

Ha, ha, ha- det är ju glasklart! Att honom ska du inte ha! Nä, finns det inga mer "manliga" bloggar att kolla in (bloggagratis verkar ju mest rymma kvinns?)? Din tidkommer *säker*

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

2 augusti 2009 10:42

Hahahaha...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

2 augusti 2009 11:09

Vill bara säga, att det ju faktiskt är så att en del personer kan man prata så himla lätt med, oavsett om det handlar om "förhållande-potential) eller mer vänskap och i andra fall är det "som att dra i ett mycket segt tuggummi. Är det ett telefonsamtal och det plötsligt blir knäpptyst blir det ju rentav riktigt pinsamt. För hur lätt jag (eller du) kan ha att prata i vanliga fall hänger det ju inte ENBART på oss!! Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Catten

Catten

2 augusti 2009 11:56

Lät ju inget vidare det där.....Kan man inte prata med varandra kan man ju knappast göra nåt annat heller - för vem vill ha en relation där man går runt och är tysta liksom...eller ännu värre storknar i astmaanfall så fort han kommer i närheten! Uäck liksom...men på't igen, det finns verbala ickerökare därute! ;-)

http://catten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards