Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Lite TV, faktiskt

Av GladaKatarina - 13 februari 2009 22:31


De har ju TV här i Paradiset, så Gladan har faktiskt sett På Spåret ikväll. Filip och Fredrik åkte ut. HA! Det blir ändå ingen större dramatik i finalen, Johan Wester lär ta hem spelet igen. I like it! ;-) Fast, det är klart: om han (och Lisa Syrén, som faktiskt också får ett ord med i laget) förlorar så är även det en smula intressant. Inte fullt så förutsägbart.


Läser på kompisbloggar at det ses på Let's Dance. En skrev att han sett en rumpa (Linda Bagges) som var intressant, misstänkt bar var denna rumpa. Den såg jag på en löpsedel. Då tänkte jag: "Aldrig mer Let's Dance!" Är så TRÖTT på allt tjat om troschocker!! Nu blir det INGA-trosorchocken! NNNEEEEJJ! Det är nooooog!


Men om jag inte aktar mig så lär jag se delfinalen på Melodifestivalen imorgon, om inte annat får jag se vad allt röstbråk handlar om. Tänkte förra veckan vad sköööönt det var att slippa. Fast lite kul är det ju. Man skall aldrig säga aldrig. ;-)


Om inte annat får man stämma in i den klagokör som älskar att häckla dessa företeelser, det är lätt att ta några elaka, enkla poänger på sådant. Men egentligen tycker jag att det är lågt. (Men inte så lågt som - NEJ! Säg det inte!! Inte reklamcitat! Jag tittar ju inte på TV! Nästan.)


Hur som helst: den ena delen av världen kan inte förstå den andra delens nöjen, som Jane Austen sade. Så kan man få lite roligt framför TV:n, oavsett vad det är och i vilket sällskap, så är det ju få saker som är trevligare.


Så det kan säkert bli lite Melodifestival imorgon. Med nöje. ;-)


 
 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

13 februari 2009 23:43

Vi var med och tävlade! (Alltså jag och Mannen i mitt liv)Vi kom tvåa!
I alla fall så sa Mannen det, när jag vaknade...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åke J

14 februari 2009 11:04

Många frågar sig, vad gjorde folk förr när det inte fanns TV? Nu kan man fråga Gladan, vad gör du när du inte har TV? :-) Men TV är inte allt men skulle nog vara svårt att vara utan.

 
kastrullis

kastrullis

14 februari 2009 12:33

har missat massa på spåret, men såg semin med Wester, vicken snubbe!!?? Djupt imponerad. Och med humor?! Visste knappt att sådana fanns. Och vad gäller melo är jag nästan glad att jag jobbar lördagar så att man mer eller mindre slipper eländet. Och natten i natt var inte så böst i alla fall
Kram

http://kastrullapan

 
Magnus

Magnus

14 februari 2009 15:06

Det är klart du måste kolla på melodifestivalen, själv kollar jag varje gång det är. Let´s dance är jag mer tveksam till. Jag stod ut i någon halvtimme men sen drog jag mig undan till ett annat rum där jag kunde bläddra i en bok istället (Och, föresten, det dök ju inte upp några rumpor i programet);)

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards