Alla inlägg den 24 februari 2009

Av GladaKatarina - 24 februari 2009 14:58


Det blir förlovning! Grattis till Victoria och Daniel! Och grattis till hela kungahuset, det var på tiden. ;-)


(Lyckas inte göra några html-hjärtan idag, vet inte om det är min hjärna eller bloggagratis som strejkar. Men tanken är god.)


Av GladaKatarina - 24 februari 2009 14:23


Ljuset sticker i ögonen. Halsen är som bedrövlighetens slagfält, överdraget med ilsken taggtråd. Hjärnan och dess innehåller förvandlas sakta men säkert till tuggummi.


Det har varit på gång av och till den senaste veckan, men nu är det väl lika bra att erkänna sig besegrad.


Imorgon är det jag som stannar hemma från arbetet. Får väl ägna mig åt att sova, tvinga i mig lite chokladpudding och se om North & South med Richard Armitage.


Ssssstaaaaackars mig!!!


Av GladaKatarina - 24 februari 2009 10:31


Blir det ingen tillkännagiven förlovning mellan Victoria och Daniel idag, så har tidningarna nästan jobbat förgäves. Det finns nog inte en enda svensk tidning med hemsida som INTE har med detta "rykte".


Personligen är jag glad att vi har monarki och ser det i ett historiskt och representativt sammanhang. Men då är det ju viktigt med tronföljd. :-)


Och blir det förlovning idag skall jag med glädje skåla i kaffe, champagne, vatten - vad som helst! Äntligen får hon den hon valt!


Leve kärleken!

Av GladaKatarina - 24 februari 2009 06:38


Ja, man skall kanske passa på idag - det är ju fettisdagen. Fet-tisdag, inte "fettis-dag". ;-)


Semla, säger man i övriga Sverige. Men ordet fastlagsbulle är nog lite på utdöende här nere i Skåne. För långt och krångligt, kanske?


Tidningen City i Malmö/Lund har testat ett gäng bullar; återigen tar Konditori Katarina hem förstaplacering, precis som i kanelbulletestet! :-) Det är bra att min namne håller stilen! Men den fick bara en 4 av 5 möjliga - alla andra 3 eller mindre. Ingen bulle totalimponerar, och Katarina's har för mycket grädde.


Alla semlor har för mycket grädde, minst hälften åker av. Det är mandelmassan man vill åt. ;-)


Igår vad det blåmåndag, imorgon är det askonsdag. Och i söndags var det givetvis fastlagssöndagen. I katolska länder kallas denna dag Mardi Gras. Det är med andra ord karnevalsdags! :-)


Och sedan 40 dagars fasta... ;-/ Eller inte! Men fastan är väl etablerad i de flesta religioner. En tid för att vända sig inåt och fundera på vad man gör, helt enkelt.


Fasta eller inte - nu är det helt enkelt 40 dagar till påsk! Det går fort nu. :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards