Alla inlägg den 4 februari 2009

Av GladaKatarina - 4 februari 2009 23:22


...så vet inte jag! :-) :-) :-)


Av GladaKatarina - 4 februari 2009 22:31


Den nya planen för årets festival låter kul! Hjärtat kvar i sta'n, men ett stråk som leder till Folkets Park! :-D Bra och intressant med förnyelse! Kan dessutom spara pengar - och fyrverkerierna tas bort av miljöskäl! :-D Och det politiska utspelet om att avskaffa festivalen verkar ha förbigåtts med tystnad. 



Nu längtar jag till augusti... :-)


Tidigare inlägg:

Malmöfestival


Av GladaKatarina - 4 februari 2009 13:55


Först är Rosengård fullt av extremister, sedan visar det sig att fördomarna mot Rosengård är det farligaste. Jag säger som jag brukar: ingen skall behöva känna sig utanför, alla behövs. Löser man det, löser man det mesta.


Den största gemenskapen i Malmö de senaste 25 åren har skapats av Malmöfestivalen - en helt underbar och magisk vecka, tro mig! Men nu vill några borgliga politiker lägga ner den. Javisst, gör som ni brukar: spara in på det som är bra.


Men lägger ni ner Malmöfestivalen, gör ni staden en stor otjänst. All goodwill, all stämning som lockat människor i grannkommunerna, turister från hela världen OCH Malmöbor - den kommer att försvinna över en natt. Veckan då alla möter alla kommer att försvinna.


Vad har vi då för nytta av Turning Torso? Vem vill glo på ett löjligt högt hus om gatorna ligger öde och folk springer och gömmer sig när någon kommer?


Tänk er för! Det är inte bara de bullerkänsliga som skall bestämma. Fler och fler krogar ger upp, de får gnäll från alla håll. En stadskärna och en mångkulturell stadsdel måste få leva! Sätt inte malmöbor i tråkighetskarantän! Livet slutar inte klockan 17.30 på kvällarna numera! Den tiden är tack och lov förbi! Tack och lov för mångfalden!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards