Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

Såja, Melodifestivalen...

Av GladaKatarina - 14 februari 2009 21:09


...nu har jag sett EN deltävling och Markoolio och Jennifer Brown, som var de enda jag stod ut med eller skrattade åt, gick inte ens vidare. Det är bra att veta att jag inte har någon smak i dessa sammanhang. En riktig lättnad, om sanningen skall fram. Har nu lämnat TV-soffan, tack och lov.


 
 
kastrullis

kastrullis

15 februari 2009 04:55

Fortfarande klarat mig med att enbart se ett enda bidrag, förra veckan och är hur nöjd som helst med detta faktum!

http://kastrullapan

 
kastrullis

kastrullis

15 februari 2009 05:21

Och ett litet svar, eller försök till svar, sjukskriven? Jag vet inte, varit det jättelänge, fixar inte riktigt det heller.... Jag vet inte, känns nästan vettigare att tjäna pengar då man inte kan sova. Och jobbet kan vara lite av ett andningshål faktiskt. Svårt som sjutton. Känner mig rätt hel i kroppen, och om jag pajar igen så kommer jag lätt att kliva av. Så ont vill jag aldrig ha igen. ALDRIG.
Kram!

http://kastrullapan

 
Ingen bild

Åke J

15 februari 2009 11:07

Jag vet inte, men din reaktion delas nog av väldigt många. Såg inte detta själv i går. Tror att jag har sett någon undersökning på det här om Melodifestivalen. Om jag kommer ihåg rätt så var intresset ganska lamt. Med utgångspunkt av det så förstår inte jag varför SVT slår på stora trumman för just det här programmet. Måste kosta många licenspengar att producera och administrera.
Men det kanske har med mångfald att göra. Ett ord som Ewa Hamilton ofta använder.

 
Ingen bild

Väninnan i Slottstaden

15 februari 2009 12:21

Tack för din hälsning igår, gumman!

Önskade du varit i stan så vi kunde gått ut och druckit en öl...eller sju.

Kramis!

 
Ingen bild

GladaKatarina

15 februari 2009 17:30

Hej vänner!

Åke: helt rätt.

Ullis: förstår dig! Skall in en runda på din blogg nu...

Frk Slottstad: du glömmer väl inte St. Gertruds nu på torsdag?? :-D

 
katta

katta

17 februari 2009 08:40

Men du tittade i alla fall när det var från min stad! Här har varit en enorm schlageryra, många bekanta har varit på genrep, extrarep och direktsändning. Jag nöjde mig med TV soffan ,en skål med lösgodis och ett glas (eller två) med rött vin. Kan också konstatera att jag inte har samma smak som svenska folket, jag tyckte Lasse Lindh var otroligt bra. Han blev visst sist...Här har gjort isskulpturer, lerskulpturer m.m i alla möjliga jippon i stan. Några av mina bilder på skulpturerna blev faktiskt publicerade på byggvarlden.se. Kul!

http://katta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards