Alla inlägg den 17 september 2009

Av GladaKatarina - 17 september 2009 22:02



Efter denna händelserika dag med kursstart och ambulansbesök på kliniken, med två fantastiskt fina mail och ett oroande budskap som visserligen visar att det händer saker (det kommer att ordna sig, min käraste vän!!) - då kan man verkligen behöva en godnattsaga!


Vad kan passa bättre än Mr Chokladröst himself som läser rimsaga? Min mamma kunde många rimsagor. Men Richard Armitage är inte min mamma. Inte din heller. Tack gode GUD för det och go' natt, Sverige! ;-)



Av GladaKatarina - 17 september 2009 13:47


GladaNu har jag lärt sex stycken seniorer att lägga patiens! Harpan! :-D


Det är mer avancerat än vad det låter. De vet nu även skillnaden på data och dator, att skärmen inte är datorn, att datorn inte är datan och att skrivbordet är på skärmen, att ikoner skall man dubbelklicka på och knappar skall man bara klicka en gång på och att man klickar med höger pekfinger på den vänstra knappen och att den vänstra knappen är på musen, inte på avstängningsknappen.


Det sista var ett skämt, det inträffade aldrig.


Men det är ingen barnlek att lära sig koordinationen mellan hand/mus och samtidigt hänga med på skärmen och pekaren, när man aldrig tidigare gjort det. Att få in dubbelklicket kräver sin teknik. Det är jättespännande, för plötsligt ser man aha-upplevelsen i en deltagares ansikte.


Jag hade en kvinna som var ny på detta och som "hatade allt vad som hade med kortspel att göra". När klockan var över 12 ville hon knappt gå hem, men hon "skulle skynda sig hem till datorn och lägga patiens, för att göra det på datorn var jättekul!"


Då vill man dansa av glädje. Så det gjorde jag. DET är alldeles sant. :-) Vore jag glada på riktigt, så skulle jag flyga nu!

Av GladaKatarina - 17 september 2009 06:40


Idag börjar höstens första kurs för mig; en kurs i Data Grund, Seniordata. :-) *gnuggar händerna*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards