Alla inlägg den 30 september 2009

Av GladaKatarina - 30 september 2009 22:07


Ni får ursäkta att jag inte hinner blogga så mycket. Denna vecka har ägnats åt att vattna hästar, matchmaka två gaykillar, gå med blommor åt en nybliven änka, reda ut likheterna mellan Buddha och Jesus, ta hand om en akut sjuk vän, lära halva Ystads pensionärsbefolkning engelska och IT, hjälpa resten få ordning på ryggar och nackar, trolla ihop saker och ting mellan två kliniker, oroa mig för en guldlockig liten älskling, övertyga en god vän om att dumpa sitt ex för gott, leta reda på en julshow som inte finns, plocka ner överlägset svenskt TV-folk till en stadig plats i den skånska myllan, vinka av trevligt engelskt TV-folk som reser hem till London (Good bye, Auntie Beeb, dvs BBC), tacka nej till att vara statist i filmatiseringen av Svinalängorna men ge chansen åt någon annan samt glädjas åt en begåvad ung väns framgång.


Äta, sova och jobba hinns också med. Och vad kan jag göra för dig, då? 8-)


Av GladaKatarina - 30 september 2009 09:17


Jag är inte arg längre. Men på hösten, när tågen och bussarna sätter på värmen medan det fortfarande är varmt ute, då blir det supertorrbastu. Sedan kommer kylan. Då går värmeanläggningarna sönder. Jag repeterar: när kylan kommer, går värmen sönder.


Så lite irriterad är jag nog.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards