Alla inlägg den 9 september 2009

Av GladaKatarina - 9 september 2009 22:54


  


Jag sitter inte alltid vid datorn. Jag vet, jag vet! Det kan vara svårt att tro det! 8-) Men Den Bildsköna och gudsönerna A&L kom till Ystad idag med sandleksaker och vi drog till Ystads Sandskog, som nog är en av Sveriges ljuvligaste platser.


Denna dagen, 090909, har varit dessutom varit så sällsamt ljuvlig. En otrolig kombination av 24 grader, lätt bris, nätt och jämt fotbadstemp i vattnet (iiiiiiih!), härliga ungar på lekhumör - och så stranden i Ystads Sandskog.


Ljuvligt? Bara förnamnet! :-)


Av GladaKatarina - 9 september 2009 21:01


I vänsterspalten finns fyra val:


HEM

BLOGGA

INSTÄLLNINGAR

STATISTIK


Välj INSTÄLLNINGAR.


Här finns Menyavdelningar med undermenyn Redigera avdelningar. Tryck där!


Så här ser det ut hos mig:


  


Jag har redan ändrat namn på mina menyavdelningar.


KLICKA på avdelningen som du vill ändra namn på! Du kommer då till en sida som ser ut så här:


  

Här har jag skrivit det nya namnet på Sök.


Jag bytte även färger, har lila bakgrund och vit text på menyrubrikerna.

Så gör du:

INSTÄLLNINGAR igen. Välj Färg & Utseende. Klicka sedan på Välj textfärget och typsnitt.

Så ser det ut hos mig:

  

Längst nere ser du färgerna. KLICKA i samma utrymme så kommer färgval upp för bakgrund!

TESTA! Ha kul! :-)


Av GladaKatarina - 9 september 2009 19:28


Fick lite förfrågan!


Så fick jag in Youtube-klipp i mitt inlägg.


Kopiera länken från Youtube på vanligt sätt.


När du skall skriva inlägg, då måste du trycka på denna knapp (se pil på bild):


  

Det står: HTML. HTML är "kodspråket" som man använder för att göra hemsidor.


Det är INTE så konstigt som det verkar! Tryck på knappen!


Ett nytt fönster öppnar sig, det heter HTML källkodsläge.

Kopiera in Youtube-länken här! Tryck på uppdatera!


I vanliga textrutan ser det nu ut så här (bild):


  


En stor gulaktig ruta! Det skall vara så!


Om du vill ha med text under, bara rulla ner rullningslisten i textrutan. Sätt markören strax efter klippet och tryck på Enter-knappen. Det skall se ut så här, ungefär:


  


Publicera inlägget och kontrollera så att det fungerar. :-)

Av GladaKatarina - 9 september 2009 10:20


Det är din dag idag, bloggvännen Elisabeth! Glad Grattis på denna "halvstora" bemärkelsedag! Plockar en virtuell rosenbukett till dig och bloggar över den...


  


Faktum är att flera av dessa skönheter har ett sista sensommarflor nu, så det är nästan på riktigt. Glad


Ha en riktigt fin dag idag! STOR KRAM till dig!


Av GladaKatarina - 9 september 2009 05:42


Har gjort lite försök till dynamiska inlägg, lägga in script och lite annat. Det blir inte någonting alls... *besviken* Hoppas Bloggplatsen fixar det! Genast! Snarast.


Av GladaKatarina - 9 september 2009 05:33


Hörde denna gamla goding igår! Frågan är: går det att lägga in koden på

Youtubeklippet?? Ja, NU funkar det!!! 

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards