Alla inlägg den 8 september 2009

Av GladaKatarina - 8 september 2009 22:46

Och även IT-nörd, eftersom jag äntligen har fått detta att fungera!


Dubbelnörd!


Av GladaKatarina - 8 september 2009 22:25

I am a

Snapdragon

What Flower

Are You?


Bloggplatsen tycker inte om tabeller. Varför inte det????? HTML-kod med tabeller bortredigeras vid publicering. Allt ser bra ut innan, men sedan försvinner de. Teknikstrul hos dem?


Av GladaKatarina - 8 september 2009 21:00

  

När var du här?? Glad


Av GladaKatarina - 8 september 2009 17:15


  

Bloggplatsen, som det numera heter, har lagt till en smileyfunktion! Du ser den leende, gula gubben när du skriver inlägg! Elisabeth gjorde mig uppmärksam på det, tack för det!


Dessa smileys finns:


 


Det finns även en knapp för att redigera i html-koden! Wow! Fick testa det nyss, det verkar som om de tagit bort funktionen för bildplacering. Då får man skriva in lite kod i taggen, får hålla en liten kurs senare om någon är intresserad.



Gillar inte riktigt att de har bilderna visade som småbilder. Det är praktiskt, men tar onödigt lång tid för nedladdning. Men man kan lägga in flera bilder samtidigt och stuva om dem efteråt, det är OK.


Däremot kan man numera ladda upp flera bilder samtidigt, om man väljer avancerad bilduppladdning! YAY! Så ser det ut:

       


När man väljer flera bilder på datorn måste man trycka på Ctrl-knappen samtidigt som man klickar med musen, då får man flera markeringar i samma mapp. Annars blir det bara en. Väljer man knappen för att göra stor bokstav samtidigt som man klickar, då markeras en hel rad med bilder.




Här finns lite kul att sysselsätta sig med om man gillar dynamiska webbsidor och bloggar. Skrattande


Av GladaKatarina - 8 september 2009 15:02

Suck. Textkrumelurerna här nedan är exempel på ett kopierat script som Bloggplatsen, fd Bloggagratis, inte tillåter. Bara... delvis? Det står att det är ett text-inlägg. Kommer det andra varianter senare, med stöd för så kallad "inbäddad media"? (Mycket tekno-snack blir det!) Tjusig och tung grafik i all ära... Men inga script. Kom igen, Bloggplatsen! När får vi stöd för script?? :-)

 ***

 I am an Echinacea http://www.thisgardenisillegal.com/flower-quiz.htm" style="font-size:15px;font-family:Georgia,Serif;color:#0000FF;">


http://thisgardenisillegal.com/quiz/echinacea.jpg" width="140" height="200" border="0" />

What Flower

Are You?

***

Det hade inte skadat med en "preview"-funktion heller, så att man kunde förhandsgranska sina inlägg.


Och om man vill bädda in ett youtube-klipp, hur funkar det nu? Hmmm, testing testing...

Slut på önskelistan, än så länge. ;-)

Av GladaKatarina - 8 september 2009 11:04

Yeah man. Oj, vad dom kan, Bloggplatsen, som de heter nu. Men ännu så länge får man inte lägga in egna html-koder, hmmm... Undrar hur det är med script? Får testa senare...

Av GladaKatarina - 8 september 2009 00:08


Litte fådda kort i urval. :-) Dessa är från blogg- och internetvänner samt bloggläsare.


Fotade på min säng medan jag hänger över kryckor, så jag skyller på det där kvalitén falerar. 8-)


TUSEN TACK, alla raringar som läser detta! Kramar i massor!


Specialkollage från Elisabeth. Blåklockor! Mycket vackert! :-)


Äldste gudsonen A skriver själv! Katrina har jag kallats förr, det blir utmärkt! :-) A's ord är min lag!


A's ömma moder, Den Bildsköna, medsände detta!


Innehåll!


Present: Jesus Christ Superstar med Ola Salo, som vi såg i vintras! :-D

Jesus, vad jag har lyssnat på den!!!


Från en gammal vän. Rosor, me love!


Mer vänskapsrosor! :-)


Skogshuldrans sköna försändelse!


Skön baksida på Skogshuldrans kuvert! Och när vi ändå är i skogen...

...vad sägs om lite Sherwood-magi!

Specialkaka till Gladan från ung väninna med samma intressen!

 Guy of Gisborne, du är svärdet i min tårta! ;-)

Hon skickade en bild till, men den får ni INTE se!

(Miiiin, bara miiiin! Myyyy preccccciousssss!)

Av GladaKatarina - 8 september 2009 00:06


Vid lunchtid igår fick jag nästan för mig att jag såg Skånepågen på sta'n i Ystad. Vem vet...?


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards