Alla inlägg den 20 september 2009

Av GladaKatarina - 20 september 2009 19:56


  


Sibbarp ligger söder om Limhamns småbåtshamn. Den Bildsköna, gudsönerna och jag tillbringade den otroligt fina lördagen där.


Bus-gos-grabbarna börjar bli riktigt havsvana. Vi var ju i Ystad för tio dagar sedan, där är det djupare, blåsigare men fin, ostenig strand. Här var det lite ofrivillig zonterapi medan man smög över alla flintstenar. Det gick bra! Man kan ju kasta dem i havet igen, det är kul! Gudmor samlade stenar, det blev en riktig stenaffär.


Vattnet är mycket grunt längs denna det mesta av denna kustremsa, det är fotbad till Danmark. Därför hinner ju solen värma upp vattnet ordentligt i vattenbrynet. Jag lovar, man klev i utan att blinka.


Gruppen bredvid - en bra bit ifrån, gott om plats - pratade om "att smittan försvunnit från Australien".

"Pratar dom svininfluensan?" frågade jag Den Bildsköna.

"Det gör dom säkert," sade hon.

Vi enades om att det var dumt att slösa tid på.

"Ja, VI pratar inte svininfluensa!" sade storebror A.

"Nej, just det," svarade jag.

"Vi pratar svenska!" tillade A triumfatoriskt.

"Din-din-dä!" tillade lillebror L.


På nattkröken skickade Den Bildsköna en ny presentationsbild till mig. Pricken över i:et! Nu i höstfärger!

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards