Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Inga mera skarpa kanter...

Av GladaKatarina - 6 september 2009 00:12


Vet inte om ni noterat det, men min bakgrund med alla blommor har inga skarpa kanter längre. *visslar nöjt* Laddade ner ett så kallat "plug-in" till Photoshop och sedan var saken klar! :-)


Och sedan kunde jag inte låta bli att leka vidare hos bloggvännerna... ;-) Säg till om jag skall ta bort någon bild! Jag tar absolut inte illa upp! Endast för nöjes skull, detta!


Dessa blider är "sömlösa", alltså, de "går in i varandra" utan skarpa kanter.


Skånepågens astrar:


Sömlös Berith:


Elisabeths Öresundsbro:


Elisabeths höstlöv:


Skogshuldrans luftballong:


Mitas Ölandsbro nr 1:


Mitas Ölandsbro... hav... typ nr 2:


Mofs.. Gott & Blandat


Sannas moln - ville göra Chabo också!! :-)


Skånepågens löv:


Fanns många bilder hos bloggvännerna som man blev sugen att leka med! Kvasthildas kyrkor... Vänner och släktingars barn och husdjur... 8-)


HA! Det är kul att vara kreativ.


 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

6 september 2009 05:46

Snyggt G-K! Visst är det skojsigt och pillra med sånt här? Jag kan också trolla bort en massa tid bara med att sitta och testa mm. Jag har ju inte Winows då men sitter och jobbar i något som heter GIMP(jag kör OP Ubuntu) Massor av G&B påsar i en hög-det kan inte bli bättre...

http://mofs.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

6 september 2009 08:54

Vad kul!
Det är himla kul att vara kreativ och få skapa och ha sig! =)

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

6 september 2009 09:03

SoS: Visst är det! :-D

Mofs: Åh, Linux och Ubuntu är bra! Gimp har jag läst om, det finns för Windows med, tror jag? *sugen*

 
Elisabeth

Elisabeth

6 september 2009 10:52

Det är roligt att leka med bilder. Har ju hört talas om det med "sömlös" men ärligt talat säger det mig ingenting ÄN. Det är väl bättre än att vara sömnlös då...

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

6 september 2009 21:10

Det är tillåtet att leka i photoshop *veta*
hehe

http://sancha.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

7 september 2009 18:33

Vad fina alla bilderna blev, Photoshop är ett bra verktyg...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
kvasten

kvasten

8 september 2009 09:58

coolt. MÅSTE lära mig ps mer..... *suck*
*sopar bort lite skarpa kanter*... nej smulor var det visst...

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

blogmonstret!

8 september 2009 22:48

Min billed da? Det vil sege, den jeg lånte af deg, duger den ikke??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards