Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Är inte livet mer än så?

Av GladaKatarina - 26 september 2009 13:04


När man numera närmar sig TV och media är det endast pseudohändelser och vansinniga anka-vankor som dominerar. Man blir väldigt lätt desillusionerad. Läser hos bloggvännerna att det är likadant.


Så är inte världen egentligen, det som media blåser upp som tomma tuggummibubblor är inte livets innebörd. Tack och lov för det! Annars skulle man väl börja resonera som Peggy Lee, och det vore sorgligt. Men det är en vacker melodi!



(Nej, Stort och Smått: det blev inget galet inlägg i nästan bara capslock igår. ;-) Får anta utmaningen någon annan gång.)


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

26 september 2009 13:21

VET ju hur det kan vara PÅ RIKTIGT och jag VET också när livet är som allra bäst, ja BÄST alltså! Det är så galet också med all sensationspropaganda om allt möjligt. Nej, lite mer vett och sans i bägge riktningarna är nog bäst faktiskt. Tack för fin kommentar också. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

26 september 2009 13:38

Du har en utmaning inne hos mig om du får tid och lust. Det fina är ju att man kan spara som utkast idag och göra lite pö om pö om man känner för det.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

26 september 2009 14:58

Haha, ja i dessa tider av ankbajs som sprätter både här och där, är det inte konstigt om inläggen verkar klonade :)

http://ironiasblogg.wordpress.com

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

26 september 2009 16:04

Vet du, jag har nästan helt slutat att se på TV! Det finns ju nästan inga normala program längre.
Kollar ändå TV-tablån noga varje dag, men konstaterar ständigt att, nää - det är visst sändningsuppehåll i kväll också...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

26 september 2009 16:28

Nja nu förstår jag inte riktigt. Nyheterna i de kanaler som jag har att tillgå visas verkligheten, alltså elände, sällan något positivt.
Så kallade underhållningsprogram ser jag bara på Skavlan och Här är det liv om inget annat påkallar. Båda i SVT.

Såg just Ankan hos Skavlan i Fredags. USA och Sverige är så långt ifrån varandra när det gäller jämlikhet. Den så kallade kändisvärden skall vi inte prata om. Blir ett bra inlägg framöver känns det som.

 
Stort och smått

Stort och smått

26 september 2009 18:32

Det hoppas jag att det blir! Ett kuligt inlägg, lite på fyllan! Hihi!
Ha en skön lördagkväll!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
grynet

grynet

26 september 2009 21:37

Aaaaaaaagh... hur får jag in videosnuttar från Youtube i min blogg. Funkade inte ens med en vanlig länk.

http://grynet.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

26 september 2009 22:42

Fast anaka-vanka har väl åkt hem nu och då blir det snart lugnt igen tills det kommer någon annan som pressen kan blåsa upp.
...de bara byts ut en efter en!

Det bästa är att avstå nyheter och det gör jag snart av tristess.

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards