Direktlänk till inlägg 16 september 2009

En knepig fråga

Av GladaKatarina - 16 september 2009 12:39


Denna fråga är helt hypotetisk. Nåja.


En man som sedan många år lever med en kvinna uppvaktar en annan kvinna. I nyktert tillstånd och cirka 1 gång i månaden. Kvinnan tackar nej. Mannen framhärdar. Sedan tre år tillbaka.


Borde han inte tänka om i sitt liv??


Jag menar inte att man borde skvallra för hans partner. Jag lägger ingen moralisk aspekt i det hela (just nu). Men hur resonerar mannen?


Varför vill han leva så? Ja, jag vet. Äventyret! Samma partner länge osv osv.


Vet att det oftast är kvinnor tar initiativ till separation. Män är väl ännu så länge oftare otrogna än sina kvinnliga partners, fast jag läste nyligen att siffrorna börjar jämna ut sig.


Det får vara hur det vill med det. Hus och barn och prylar, det är svårt att byta liv. Men om man nu har snöat in på en person så pass, varför tar man sig inte en funderare på vad man vill ha ut av livet??


Gladan inte fatta. *kliar sig i huvudet*


 
 
EW

EW

16 september 2009 13:27

Om han uppvaktar en annan kvinna kan man ju tro att han inte är helt nöjd med sin nuvarande. Visst, det kan absolut vara Äventyret men det blir nog inte så hållbart i längden ÄNDÅ skulle jag väl tro. Vem vill egentligen vara "Den andra kvinnan" men om han får ett "rungande nej" varje gång så bör han väl ge upp, och speciellt som han lever med en annan. Inte helt lätt...

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Catten

Catten

16 september 2009 15:33

Catten inte heller fatta - men veta att för vissa är jakten intressantare än fällandet av villebrådet. Har själv en vän som lever ungefär som mannen du berättar om och han har MASSSSOR med undanflykter till varför han inte "tar steget" fullt ut och skiljer sig: frun dumpar ungarna på honom och han jobbar borta i veckorna, förlorar kontakten med (de vuxna) bonusbarnen, har inte råd att ha huset kvar själv mm mm men jag gissar helt fräckt på att han har det lite för bekvämt i den nuvarande relationen - han vill bara ha spänningen i flirten! Till skillnad från dig så lägger jag en moralisk aspekt på saken: man avslutar ett förhållande innan man går in i ett nytt. Punkt.

http://catten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

16 september 2009 17:46

Bekräftelsebehov på en fånig nivå säger jag. Det osexigaste och tristaste hos en man (människa) man kan tänka sig. Nä du, en verbal pungspark tycker jag det är läge för här:)

 
Stort och smått

Stort och smått

16 september 2009 17:53

Min tanke var också bekräftelse.
Jag tror att det är det det handlar om. Att få känna att de fortfarande duger och kan vara med i jakten. Det handlar sällan om att lämna sin fru...
Tror jag.

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Skånepågen

16 september 2009 18:57

Har tagit del av vad man kommenterat. Flera sidor av det här finns säkert.
Ordet/handling otrohet, vad står det för i dag ?
Vad i finns moralen mot min nästa ?

Principen måste vara enl mitt sett att se på saken, man avslutar och ev påbörjar.
Något annat måste vara fel mot oss själva och andra.

 
anna

anna

16 september 2009 22:47

ja, vad kan han vilja ha ut, han kanske vill provköra innnan han köper?

http://www.fashionhaggan.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

17 september 2009 06:33

Tack, allihopa. Just det, BEKRÄFTELSE! :-) Så är det ju!

Oavsett vilket, så bör man på något sätt ha en allvarlig avsikt att avsluta det förhållande man har, om man vill ha ett annat. Det är en moral jag skriver under på.

 
Sanna

Sanna

17 september 2009 13:06

Jag har träffat en hel del knepiga män som också vetat om att jag varit gift och de har hållt en bra gräns i början men ler man och skrattar så tror de helt galet och flirt är ju egentligen det värsta att utsätta sådana män för. Idag är jag försiktig med nya kontakter inom jobb etc. Man vet så lite vad som rör sig i skallen på män och dricker de så kan ju inte förhållandena var speciellt bra de heller.

Det kan ju vara annat mannen söker och behöver ju inte alltid vara det värsta som sex...hehe...eller ett förhållande utan kan ju vara även en människa som man kan prata med.

Så din fråga var svår att svara på med den lilla informationen.

Ha det gott gott...

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards