Alla inlägg under juli 2009

Av GladaKatarina - 18 juli 2009 16:15


 


På tiden, kanske, jag har haft igång den i tre månader. Och röstfördelningen har hela tiden varit inom samma marginaler. Bara det är ju positivt! :-)


Av GladaKatarina - 18 juli 2009 15:45


Kvasthilda gick igenom veckans Melodikryss, vilket jag tyvärr missade. Jane Horrocks var med i en melodifråga! Har ni sett filmen Little Voice? Hon är även med i Helt Hysteriskt! Fantastisk och urkul kvinna! Och hon sjunger helt otroligt! Kan härma vem som helst - i sång!! Incredible!


Här är ett klipp från en komedishow hon gjorde för att tävla i Montreaux i mitten av 90-talet när Austenfebern härjade som värst. Martin Clunes är med som en slags Darcy-typ.


Det går ganska vilt till så... blunda om ni är blyga. ;-)


Av GladaKatarina - 18 juli 2009 15:17


Har vaknat upp efter 12 timmars sömn. Trött? Inte nu längre, men lite groggy... Sov mig igenom åska och 60 mm regn. Nåja, inte helt, jag varknade till vid 7.30 i morse och hörde det. Sedan somnade jag om.


Åt frukost, tog ut kameran i trädgården... Bilder senare. :-)


Av GladaKatarina - 17 juli 2009 17:13


Mms med bild av kraschad kaffemugg: Jag har dåliga nyheter... [bild] Är mycket ledsen. Kan du förlåta mig? Det känns som om jag mördat ett av dina barn...


Lång tystnad, sedan svars-sms: Uuuuuaaaaahhh [animation av gråtfigur]


Mitt sms: Så ledsen! [sorgsen animationsfigur] Jag har sparat bitarna! De kan klistras ihop så du kan ha muggen som minne, men till kaffe lär den aldrig duga igen. :-(


Hans sms: Nja, jag får nog begrava bitarna under rituella former och sedan lära mig leva med förlusten, en dag i taget...


Mitt sms: Jag skall gräva ut mitt hjärta med skärvorna och offra det åt Den Store Kaffebönornas Gud som ett fredsförsök. [gråtfigur]


Hans sms: LOL! (Laugh out loud)


Nu överväger jag att göra en kreativ minnesinstallation av muggen... Några idéer??


För övrigt tar det just nu 45 minuter att resa mellan Malmö och Lund. Normal restid är cirka 15 minuter. Fast på vintrarna på 1800-frös-ihjäl kunde det ta 14 dagar. Så dåliga var vägarna. Trösterikt.


Och varmt är det, så länge det varar.


Av GladaKatarina - 17 juli 2009 08:34


Så avskyvärt trött var jag i morse att jag inte ens orkade laga kaffe. Tänkte i min dimmiga hjärna att om jag lät bli så kunde jag säkert slumra lättare på tåget. Jag är en sådan person som inte riktigt officiellt vaknar utan kaffe.


Sagt och gjort. Slumrade något på tåget, men satt mest och retade mig på allt strul som Skånetrafiken har just nu. Väl på jobbet satte jag på kaffe, vad annars?


Den ene av våra två kiropraktorer arbetar inte hos oss idag, han är på en annan klinik. Han är en STOR kaffedrickare!! Cirka 3 deciliter kaffe åt gången, flera gånger om dagen. Den andre kiropraktorn dricker te - jag tänker inte ens berätta hur mycket, för ni kommer aldrig att tro mig.


Kaffekiropraktorn har en särskild jättemugg för ändamålet, en i lera med motiv som ser ut som uråldriga grottmålningar. Kaffekiropraktorn bodde många år i USA och muggen är ett minne därifrån, förmodligen något indianarbete. Denna mugg är som en förlängning av honom, en symbol för hans kaffebehov.


I morse stod den i fönsterkarmen till hans rum och jag såg den inte när jag skulle öppna fönstret för att vädra...


Muggen is no more. Kaffe var det också i den. Inte mycket, men nog för att ställa till det. Det känns som om jag har mördat ett av hans barn. Jag har mms:at en bild på tragedin och avvaktar nu hans tårar...


Det är bara att inse: kaffe är en farlig drog. Kan inte leva med den, kan inte leva utan den. Drick, och du blir fördömd. Drick inte, och både du och din omvärld blir fördömd. ;-/


Av GladaKatarina - 16 juli 2009 15:27



Jag kom inte iväg till Kiviks marknad i år heller, fast jag har varit desto mer på Äppelmarknaden - den är fantastisk! Och Kivik är ju så mycket mer...

*drömmer tillbaka*


Av GladaKatarina - 16 juli 2009 11:09


It's gonna be a bright, bright sunshiny daaaay...


Denna dag måste man se som en fest, för vi kommer att vara här ungefär 12 timmar och jobba JÄRNET! Heja oss!


Av GladaKatarina - 16 juli 2009 09:38


I förrigår kväll cyklade jag längs järnvägsspåren, som jag gör varenda dag för att komma till och från Pågatåget.


Ett husvagnsläger hade materialiserat sig mellan det höga stängslet och spåren. Det liknade ett flyktingläger! Då kommer genast frågan, eftersom detta är filmstaden Ystad: är det den svenske Wallander eller den engelske Wallander som är inblandad? :-)


Igår eftermiddag var det skarpt läge: kvarteren runt järnvägen var insvepta i gråvit rök. I lägret brann en husvagn muntert, omgiven av kontrollfolk. Varför hade jag inte kameran med? 8-) Det händer alltid något spännande i den här lilla stan!


Satt på tåget i morse, några säten bort satt tre sjukhusanställda som hade arbetat natt, jag har åkt samma tur som de förr. De är inte direkt nervarvade efter nattens äventyr. De pratade, skojade och skrattade så att hela vagnen fick underhållning. Jag hade tänkt sova, men det var helt enkelt för kul för att jag inte skulle spetsa öronen. ;-)


Den ena berättade livfullt att när hon åkt till jobbet kvällen innan var där en kille på perrongen med en pytteliten hund och en Coop Forum-kasse. Killen hade försiktigt ställt ner kassen bredvid hunden. Plötsligt behövde hunden kissa och lyckades sikta i... kassen!


"Nej! Där får du inte - " hade killen hunnit säga. För sent. "Åh nej!" utropade killen. Kvinnan hade gått fram och tittat i påsen. Där var en smörgåstårta med plastlock.


"Jag skulle unna mig en smörgåstårta idag! Den kostade 99 kr!!" sade killen. Innanför locket såg berätterskan hur det immade igen och sakta började droppa...


Berätterskan skrattade, hennes kollegor skrattade och runt omkring satt vi som tjuvlyssnade och småskrattade.


Därefter drog berätterskan en vits och jag kan inte låta bli att återberätta den, trots att jag kommer att rodna under tiden.


I dessa varma dagar får män pungsvett. Vet ni vad samma sak heter på kvinnor? Läppglans.


*rodnar och publicerar*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards