Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Kaffetragedier

Av GladaKatarina - 17 juli 2009 08:34


Så avskyvärt trött var jag i morse att jag inte ens orkade laga kaffe. Tänkte i min dimmiga hjärna att om jag lät bli så kunde jag säkert slumra lättare på tåget. Jag är en sådan person som inte riktigt officiellt vaknar utan kaffe.


Sagt och gjort. Slumrade något på tåget, men satt mest och retade mig på allt strul som Skånetrafiken har just nu. Väl på jobbet satte jag på kaffe, vad annars?


Den ene av våra två kiropraktorer arbetar inte hos oss idag, han är på en annan klinik. Han är en STOR kaffedrickare!! Cirka 3 deciliter kaffe åt gången, flera gånger om dagen. Den andre kiropraktorn dricker te - jag tänker inte ens berätta hur mycket, för ni kommer aldrig att tro mig.


Kaffekiropraktorn har en särskild jättemugg för ändamålet, en i lera med motiv som ser ut som uråldriga grottmålningar. Kaffekiropraktorn bodde många år i USA och muggen är ett minne därifrån, förmodligen något indianarbete. Denna mugg är som en förlängning av honom, en symbol för hans kaffebehov.


I morse stod den i fönsterkarmen till hans rum och jag såg den inte när jag skulle öppna fönstret för att vädra...


Muggen is no more. Kaffe var det också i den. Inte mycket, men nog för att ställa till det. Det känns som om jag har mördat ett av hans barn. Jag har mms:at en bild på tragedin och avvaktar nu hans tårar...


Det är bara att inse: kaffe är en farlig drog. Kan inte leva med den, kan inte leva utan den. Drick, och du blir fördömd. Drick inte, och både du och din omvärld blir fördömd. ;-/


 
 
Elisabeth

Elisabeth

17 juli 2009 09:30

Jag dricker ju inte kaffe jätteofta men igår t.ex fick jag "ett ryck" och köpte en kaffedryck på Hemköp. Det är en caffe latte med smak av cappuccino och hoppas att den är god. Hade egentligen tänkt köpa 3 dl mjölk men de hade inte någon framme just då./Men vad tråkigt med olyckan, och en olycka händer ju så himla lätt och det går ju inte att vara uppmärksam på allt. När mina förälrar var här i lördags hade pappa bryggt lite kaffe men sedan sprack bryggaren och det var väl när han skulle värma. Vi har gjort på samma sätt förut men av någon anledning var det väl för varmt på plattan och bryggaren var för kall eller nåt, för SPRACK gjorde den./Du har verkligen skrivit en mycket engagerande historia, som vanligt vill jag ju säga.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

17 juli 2009 10:41

Det är till att göra sig populär?

Bäst att kolla så att det inte kan utgöra saklig grund för uppsägning, kanske enligt dk-regler??

Och jag som under våren sagt, att kvinnor ofta tenderar att fokusera på fel saker..., vilket ju torde stämma överens, åtminstone sett ur din kollegas ögon...;)

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

17 juli 2009 10:43

Trots allt en ganska snygg bild, på förödelsen....! (En installation!)

Skulle änddock önska att din kamera finge autofokus!

http://metrobloggen.se/anglinder

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

17 juli 2009 10:44

Har inte Pressbyrån i din hemstad, på tåghållplatsen (!) kaffe??

http://metrobloggen.se/anglinder

 
nilla

nilla

17 juli 2009 11:36

Oj då!
Men en mugg är bara en världslig sak (kan du ju säga till honom). Det går väl att åka tillbaka och köpa en till om det ska vara nödvändigt?
Kan du också säga till honom... =/

http://nillalivet.blogspot.com

 
Mita

Mita

17 juli 2009 12:22

Fram med snabblimmet.........

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

17 juli 2009 13:14

Ja, visst är det så att en olycka händer lätt och det brukar inte spela så stor roll var saker och ting står men undrar om inte muggen var lite felplacerad ändå, både i fönsterkarmen och med lite kaffe i dessutom. Det är inte en plats som JAG skulle förvänta mig en sådan och det gjorde väl knappast du heller kan jag tro. Så det får allt bli ett möte..INGA muggar i fönterkarmen, varken med eller utan kaffe...

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

17 juli 2009 13:29

waaaahhhhh! Stackarn.
Det är så kul det där med kaffekoppar kontra muggar kontra baljor. Maken avskyr att dricka kaffe ur mugg. Han har en specialkopp hemma i tunt, tunt, tunt porslin som det ryms cirkus en dl kaffe i. Kanske. Ungefär. Man ska SE kaffet genom porslinet. Dricka i mugg är helgerån.
Jag har en Cargo-mugg just nu. Eller inte just NU, för den är hemma i Kiruna. Skulle maken aldrig använda! Tror den rymmer 2½ dl. Eller så. Fast jag fyller den aldrig.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

17 juli 2009 14:15

Nej människa vad har du gjort...ha ha!
Kom till mig bara om han är elak så ska jag nypa honom i örat.
Köp en ny kopp och säg åt honom att man ska förnya sig då och då, det dör man inte av.

Håller tummarna och du får berätta vad som blev sagt sedan.

Hoppas trots detta du får en fin fredag!

http://mrcs

 
Ann-Louise

Ann-Louise

17 juli 2009 14:56

Morgnar kräver java och se vad som händer om den uteblir! Har faktiskt anammat snabbkaffe på morgonkvisten eftersom det går snabbare. Inte lika gott, fast köper man de lyxigaste sorterna så är det helt OK...typ Gucci

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Titti

17 juli 2009 15:54

Stackars du! Så förargligt och skämmigt det känns när man förstört något för någon annan...
Men det är inte hälsosamt att fästa sig så vid döda ting, för det är så lätt att man låter något i sig själv dö, när tinget inte mera finns. Dax, således (kanske i grevens tid?), för din kollega att införskaffa något nytt att intaga sitt java i!
Tänk lite snällt på mig under nästkommande vecka, för då vimsar jag runt i de småländska skogarna runt Eksjö.
Kramen!

 
Catten

Catten

17 juli 2009 18:37

Nån vis människa nånstans nån gång lär ha sagt att ägodelar bara tynger ned oss - du kan väl köra den approachen med din chef och berätta att han hastigt och lustigt gått ner i vikt? ;-)

http://catten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards