Alla inlägg den 21 juli 2009

Av GladaKatarina - 21 juli 2009 10:19


"Hello, do you speak English?"


Om jag gör. Do I ever!
:-D


Engelsk BBC-man, ej skådespelare, i min ålder. Bokad om en vecka, tipsad om massörer. Mycket trevlig, artig, glad och berömmande över min engelska och service. *slurpar i mig*


Han bor i London. "Lundun", sade han med en lätt nordengelsk accent. "Lundun!" - oh, vad charmigt! *fnissar lyckligt*


"I'm looking forward to see you," avslutade han.


Jag meeeeeee... 8-)


Skall bara banta 20 kg, skaffa ny frissa och garderob till dess. Eller göra min vanliga grej: vara mig själv. Och vara trevlig. Och inte tro en massa. Bara glädjas åt möjligheten att prata lite riktig engelska, inget annat. Just det. Bra plan.


*flyger*


Klargörande: Jag beskriver nog lite otydligt i rena vimsigheten. 8-) Engelsmannen ringde hit för att boka tid hos kiropraktor och fick tid nästa vecka. Han arbetar för BBC, på den engelska Wallanderinspelningen här i Ystad. Jag tipsade honom om en bra massör så länge, så han är extra mör när han kommer hit. ;-) Blev bara så glad över att tala med en trevlig engelsman... *tindrar med ögonen*


Av GladaKatarina - 21 juli 2009 06:20


Busväder igår och det verkar hålla i sig. Vi har haft det bra hittills och man gick och längtade efter regn. Konstigt, just längtan efter regn går över vääääldigt snabbt. Det blåste hårt igår. Även i Malmö och Lund blev det översvämning, kanalrundan i Malmö gick på grund.


Det verkar lugna sig idag, men sakll skvätta av och till hela veckan. Kan vi inte ha lagom soligt och 22 grader med milt, fläktande vind istället? *gnäller lite*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards