Alla inlägg den 15 juli 2009

Av GladaKatarina - 15 juli 2009 19:50



Varenda år försöker jag övertyga mina kollegor om att vi skall flytta kliniken med kontor till stranden. Varenda år skrattar de åt mig.


Jag börjar tro att de inte tar mig på allvar. Hur kan det komma sig?
;-)


Jag menar, 27 grader inomhus eller utomhus - vad hade ni valt?


En ung fröken på snart 14 år förgyller just nu min jobbtillvaro. Jag tycker om att lära upp unga människor i arbetslivets mysterier! :-) Hon är intelligent, har minne som en häst och är vacker att titta på, så det är bara nöje från början till slut. Hon anar kanske vilken hjälp hon är, mycket blir liggande i dessa bråda tider. Det är en win/win situation. Fler sommarjobbande ungdomar åt Sverige!


Och så är då arbetsdagen slut...


Man har åkt i 40 graders värme, handlat mat, shoppat, kryssat bland turister, hittat en snygg kjol som egentligen är för liten, äntligen tagit sig hem, sorterat tvätt och masat sig ner i den välsignat kalla källaren och laddat tvättmaskinen, gått upp i det varma lilla kyffet och satt sig för att - BLOGGA! :-D


Då ligger skräpet nere. BAH!!


Nä, nu skall jag runt på en efterlängtad bloggrunda! Vi ses! :-D


Av GladaKatarina - 15 juli 2009 05:17


Lugnt och avkopplande är det inte. Superintensivt, snarare. Massor av besökare där jag arbetar, igår var fyra för mig särskilt kära personer där. Kollegans dotter sommarjobbar lite hos mig, både vacker och intelligent är hon. Alltid kul att lära upp någon! :-) Dagen går fort! Varmt är det, 27 grader på jobbet under eftermiddagarna. Lite trött blir man allt.


Så om jag blir lite lågbloggande, så är det bara tillfälligt...


Kommenterandet blir också lidande. Igår kväll tog jag min vanliga bloggrunda hos er alla. Jag läste, skrattade, förvånades och njöt - som så många dagar förut. Energin räckte sedan nätt och jämt till sänggående.


I'll be back in full force. ;-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards