Alla inlägg den 29 november 2008

Av GladaKatarina - 29 november 2008 19:15


Nu lanserar Monty Python-gänget sin egen kanal på YouTube! De vet att det redan finns tusentals klipp av deras sketcher där.


De kunde stämma halva Internet. Så gör ju så många andra: massor med resurser skall ägnas åt att jaga rätt på stackars passionerade tittare och lyssnare som råkar titta på en kopierad ljud- eller bildfil! 


Men: nej. De lanserar en egen, fin kanal med länkar till hur du kan köpa filmerna. Och de visar sketcherna i bättre kvalité! Kan man få bättre reklam? Gratis för dem, dessutom!


Så gör man! Släng ut IPRED nu!


Heja Mr Gumby! :-D


Av GladaKatarina - 29 november 2008 18:17


Bild från Ystads Allehanda


Fast man kanske skall skaffa TV-kanaler ändå. Brittisk TV! ;-) Eller - jag har sagt det förr - BBC1! I morgon börjar de visa den brittiska versionen av Wallander. Villospår - Sidetracked.


Times skriver om detta och om Ystad. Ystads Allehanda skriver om att Times skriver om Ystad. Så skapas nyheter. Jag skriver om alltihop. Hej å hå. Det är bloggning, det!


Wallander jämförs med Bond. Fem olika skådisar som Wallander i mer än 20 filmer. Jag stönar inombords över denna jämförelse, kan helt enkelt inte låta bli.


Wallander jämförs dock även med Morse, en vettigare jämförelse.Midsomer nämns givetvis också: mord i idyllen. Många mord. Löjligt många mord.


Sedan går Times' journalist igång på Ystad med omgivningar. Jodå, det faller honom i smaken, inte minst maten. Fattas bara annat. Verkligheten är bättre än TV. ;-)


Men det må vara som det vill: missa inte Kenneth Branagh som Wallander, när vi väl får se Sidetracked här i Sverige! Han är suverän! Branagh, alltså. ;-/


Av GladaKatarina - 29 november 2008 18:05


Storasystern och jag hade en mycket trevlig kväll på Helene! :-)


Sedan lyckades jag avrunda natten med att använda fel dator på ett sätt som gjorde minst att 20 hushåll blev utan TV i morse. Kan inte gå in på detaljer, men räkna med att jag kände mig som om jordens innandöme borde gjort mig den stora tjänsten att att spricka och sluka mig för evigt...


Nu löste sig problemet ganska fort, tack och lov. Men vilken ruelse... Tur att det inte var under OS, iallafall!


Fast egentligen borde jag gått ut i större skala. Fler borde se mycket mindre på TV. >;-)


Sedär, jag kan redan skratta åt fadäsen! :-D


Av GladaKatarina - 29 november 2008 13:54


Vellingeblomman. Det lyser och blinkar överallt.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards