Alla inlägg den 12 november 2008

Av GladaKatarina - 12 november 2008 14:36


Jag satt och småskrattade medan jag läste dagens Metro på tåget på väg till jobbet idag. Serien Elvis samtecknas ofta mellan man och hustru Cronstam. Det blir extra kul då ;-) Inser att Hedvig, Elvis fru, är lika insnöad på romantiska dramer som jag. Detta har varit ett återkommande tema på sistone! Känner väl igen scenariot från tidigare förhållanden... 8-)


Och idag hände det! Hedvig, som gillar Hugh Grant (som visserligen inte väckt några hetare känslor i mitt kvinnohjärta) tittade på en av mig älskad klassiker: Emma Thompsons filmatisering av Jane Austen's Förnuft och Känsla!! :-D



Men mig lurar ni inte! Begreppen är ihopblandade! Så här är det: Elinor Dashwood (Emma Thompson), hjältinnan som var kär i Edward Ferrars (Hugh Grant), tittade aldrig åt en annan man! Hennes syster Marianne (Kate Winslet i en av hennes första stora roller) var dock först kär i en idiot och insåg senare att hon hörde ihop med den uuuuundernbare Colonel  Brandon, spelad av den otrolige Alan Rickman! :-) En av Austen's härligaste och finaste hjältar!


Annars föredrag jag visserligen Mr Darcy från Stolthet och Fördom. 1995 och framåt dreglade jag över Colin Firth. Sedan 2005 dreglar jag över Matthew Macfadyen. ;-)


Hedvig, du har min sympati!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards