Alla inlägg den 7 november 2008

Av GladaKatarina - 7 november 2008 17:20


Sex laxar i en laxask? Den är för amatörer! ;-) Testa denna:


Först på svenska:

Tre häxor tittar på tre Swatch-klockor. Vilken häxa tittar på vilken Swatch-klocka?


Nu på engelska:

Three witches watch three Swatch watches. Which witch watch which Swatch watch?


Överkursen på svenska:

Tre könsopererade häxor tittar på tre Swatch-klockknappar. Vilken könsopererad häxa tittar på vilken Swatch-klockknapp?


Och överkursen på engelska:

Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watch which Swatch watch switch?


Av GladaKatarina - 7 november 2008 16:37



Skåne idag. Ungefär som att bo i ett glas mjölk. Den skånska vintern har börjat...


Av GladaKatarina - 7 november 2008 16:24


Ja, jag ger mig inte. Detta stinker och det gör mig topp tunnor rasande. Vet allt för väl hur det går till i den staden; har bott där som student och arbetat inom Lunds kommun. Jag kanske bränner mina skepp för evigt med Lunds kommun. Må så vara! Skärp er!


Lunds kommun har ett ansvar, annars kan de lika gärna lägga ner universitetet eller flytta det till Eslöv. Utbildning skall vara för ALLA som har förmåga att tillgodogöra sig utbildningen, oavsett bakgrund. Tak över huvudet är alltid nummer 1!! Skall man tacka nej till en utbildning för ett sådant skäl?


Senaste nytt är att vänsterstudenter visar stöd och uppmanar till debatt på bredare front. Var är de andra partierna? VA!?


City.se, gratistidningen, har följt detta noga från början och har en rad artiklar i ämnet.


Sydsvenskan tillhandahåller även de en samlad översikt över sina artiklar i ämnet.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards