Alla inlägg den 1 november 2008

Av GladaKatarina - 1 november 2008 17:04


Det är rosa-bandetkampanj nu, vilket är jättebra. Enligt siffror från Cancerfondens webbsida, som visserligen är från 2005, är bröstcancer nr 2 på listan över cancersjukdomar i Sverige. Prostatacancer är på nr 1, men vi ser inte mycket av blåa bandet-kampanjer. Kvinnor är ofta mer engagerade. :-/


På nr 3 kommer tjocktarmscancer, som drabbade min mamma. Denna cancer drabbar bägge könen, dock lite fler kvinnor än män. Stor ärftlighetsrisk. Gulp. Äter duktigt mina fibrer och röker inte. Äter mycket sällan rött kött. Tänker på vad jag äter för fettsorter. Men, men...


Hm, en kampanj kanske? Bruna bandet? ;-) Låter inte riktigt lika bra!


Skoja om cancer! I dag, då vi skall minnas de döda som varit oss kära? Just det. Jag har nämligen ärvt min humor av min mor. Hade hon haft ork när sjukdomen tog hennes krafter, så hade kanske den humorn räddat henne några år till. Jag tror hon skrattar däruppe.


Av GladaKatarina - 1 november 2008 16:47


Bara så ni vet det! Är tyvärr inte på det hållet i helgen, men vet att bloggkompisen Åke befinner sig mitt i det.


Läs mer här! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards