Alla inlägg den 20 november 2008

Av GladaKatarina - 20 november 2008 11:41


I år infaller den första advent och skyltsöndagen på den 30:e november. Det råkar även vara Karl XII:s dödsdag. Det brukade innebära en hel del problem för staden Lund, eftersom nationalisterna ville "hylla" den döde i just Lund. Detta har inte skett sedan 1991. Men nu vill de sätta igång igen: Polisen tvekar om tillstånd för demonstration


Kommunen är tveksam till att ge dem demonstrationstillstånd. Kan jag mycket väl föreställa mig! Får det lov att vara en pepparkaka eller en brandfackla!?


Det är först nu vi riskerar att få de riktigt militanta motdemonstranterna på gator och torg. Husockupanterna har varit fredliga. SD:s motdemonstranter har varit någorlunda fredliga, sånär som på tomater, ägg och ingen planerad person- eller egendomsskada. Detta får däremot igång något helt annat, slumrande.


Jag minns demonstrationerna på 30:e november under det sena 80-talet. Förra ekonomiska krisen hade precis börjat. Det brann ganska bra och det kastades en hel del gatusten. Inte alls trevligt! Demonstration är bra, men krig vill vi inte ha!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards