Alla inlägg den 22 november 2008

Av GladaKatarina - 22 november 2008 18:39


Bord vid scenen! :-D


Av GladaKatarina - 22 november 2008 15:04


Jag blev hastigt och lustigt inbjuden på middag i torsdags kväll, hemma hos sjönallen med fru. Goda älgfärsbiffar med rosépepparsås! :-9 Fick övernatta och kom upp till ett frosttäckt Ystad - slapp därmed pågatåget och uppstigning kl 05.00 Kunde försiktig cykla iväg på La Paloma, så fort jag bankat isen av cykelsadeln och lyckats låsa upp det förfrysta cykellåset.


På fredagskvällen begav jag mig till Paradiset med husets härskare, han arbetar i Lund. Det var snöigt då, som ni ser i tidigare inlägg. Jepp, nu ligger hela Sverige under snötäcke. Paradiset klär i vinterskrud. Där är det kallt, så snön ligger nog några dagar extra! :-) Gick ner till bussen i förmiddags, en 40-minuterspromenad genom bland annat vacker skog!


Ikväll blir det partaj! Julshow på Wallmans i Malmö! :-D


Stackars Wallmans, snart stänger de i Malmö. De har redan stängt nattklubben. Innan Wallmans kom, hette stället Baldakinen; en gammal nöjesinstitution i Sveriges tredje största stad. På senare år har grannarna gnällt om nattklubb och oljud, och till sist fick Wallmans nog. De behöver inte stänga, men gör det ändå. Samma grannar klagar högljutt på Malmöfestivalen. Klart att det blir oljud! Vad trodde ni om Malmö, ni som flyttar in mitt i city? Att ljudet omvandlades till bomull? Bosätt er i fjällen istället. >;-)


Nu är vinden kall. Kall nordanvind i Skåne är mycket kallt. Skånsk vinter är inget att skoja om. Man fryser! Men det blir ju sällan långvarit, så man kan lika gärna njuta av det så länge man har det...



Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards