Alla inlägg den 4 september 2008

Av GladaKatarina - 4 september 2008 20:06


Sydsvenskan skriver att amfetaminpreparat för ADHD borde skrivas ut till vart 20:e barn. Vart. Tjugonde. Barn. Du och du och du och du...


Tur att man inte är barn idag. Eller kanske inte. Eller vad vet jag.


Är det verkligen barnen det är fel på? Nej, jag menar inte föräldrarna!! Inte skolan heller!! Inte samhället, videovåldet, uppfostran, dataspel, socker, arv, miljö. Kanske en kombination, bara.


Om jag hade barn skulle jag rymma med dem till en öde ö. Tur att inte jag har barn.


Blir bara så sabla förtvivlad. :-( Inte farao kan amfetaminpreparat vara lösningen på "problemen man har med vart tjugonde barn." Inget fel på medicin! Om det är svartet, jättebra!


Men vem skall dessa barn passa för? Vilkas mallar skall de uppfylla?


Av GladaKatarina - 4 september 2008 11:33


Den Bildsköna med två söner kom till Ystad igår! Hennes pojkar är mina gudsöner! Skulle laddat upp en underbar bild här  med mer beskrivning av dagen - men tiden rusar ifrån mig på grund av datastrul!! Gaaah!


Mer kommer en annan dag! Den Bildsköna skall dock så länge ha all heder av den nya presentationsbilden hon har gjort till mig! Hon tog fotot från början och har sedan "lekt" med det, som hon kallar det. :-)


 ->


Tack, min vän!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards