Alla inlägg den 8 september 2008

Av GladaKatarina - 8 september 2008 20:23


I mina hemtrakter råkade en mack sänka bensinpriset REJÄLT. 1, 294 kr/ litern. Det var visst uppskattat. Tror jag säkert. ;-)


Av GladaKatarina - 8 september 2008 20:14


Halsen, den förbenade halsen. Tja, har kelat och busat med fem olika barn denna veckan och ångrar inte en sekund. Folk är sjuka överallt. Vad annat kan man vänta sig? Ännu har det inte brutit ut. Kanske hinner jag hindra eländet med Kan Jang, det har faktiskt hjälpt förr.


Av GladaKatarina - 8 september 2008 19:39


Bloggvännen Åke skrev tänkvärt om släktkärlek som går, hm, fel. Inte minst mellan syskon. Det handlade främst om romartiden.


Dom är inte kloka, dom där romarna. Det sade redan Obelix. ;-) Egyptiska faraoner var inte bättre. Men europeisk överklass och kungligheter har aldrig varit bättre. Kusinbröllop överallt! I USA är det förbjudet.


Har själv syskon och syskonbarn som jag träffat i vuxen ålder. Kärlek, javisst! Det är helt otroligt att träffa människor som är så lika, som känner likadant och tänker lika på flera sätt! Visst är det fantastiskt! Har dessutom syskon och syskonbarn som jag känt hela mitt eller deras liv, där kärleken är verkligt intensiv.


Men annat än släktkärlek kan det inte bli. Då saknar man nog något annat i livet, minst sagt. Det normala är nog ändå att man dras till en genuppsättning som är mer olik ens egen, vi är ju däggdjur.


Fast jag tror att situationer där släktingar/syskon växer upp på varsitt håll och får en ahaupplevelse när man väl träffas, kan ge orsak till saker som detta. Det är något visst med blodets tjocklek i förhållande till vatten.


Med i detta sammanhang har jag dessutom många vänner som jag känner starka familjeband och stark kärlek till. Flera i min omgivning och under hela mitt liv har dessutom växt upp som adopterade, inklusive min far.


Fast det är klart - Alex, skall vi slå till? ;-) Man får väl skoja! :-D


Av GladaKatarina - 8 september 2008 13:09


Jag hinner nätt och jämt in på bloggen eller Internet just nu. Hade gärna suttit och skrivit massor och kommenterat på andras - bloggtorkan är långt borta! Men livet kommer emellan. :-/


Håller nu på med förbereldelse inför höstens kursen. Lite att dona med innan det kör igång, både med engelsak och IT. Kärt besvär! :-)


Hej alla bloggkompisar! Läser så mycket jag hinner, kommentarer kommer. Snart!! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards