Alla inlägg den 16 september 2008

Av GladaKatarina - 16 september 2008 11:48


På onsdag startar European Social Forum i Malmö. Som ni säkert har märkt, så äääälskar media att spekulera i hur mycket kravaller det kommer att bli. De tjatar om det som hände på EFS i Aten för två år sedan, jag är förvånad över att de är intresserade av att ta upp så pass historiska händelser! Grattis, media! ;-/


Sydsvenskan chattar två arrangörer med nyfikna. Den ene känner jag från min andra arbetsplats. Kan säga så mycket att dessa två är inga naiva dunungar som drar hem lite kompisar på en spontan fest, direkt.


Så: nog om det! Malmö är en drabbad stad! Bilar bränns varenda vecka på välkända Parismanér. Ganstergrupperna gör upp inbördes. MC-gängen ligger på lur. Men som vanlig Malmöbo drabbas man så otroligt sällan. Jo, om man har sin bil i ett utsatt storbilsgarage, vilket är trist nog.


Bakomliggande orsaker skrivs och spekuleras det massor om! Men vem vågar börja med sig själv? Hur vill vi ha det? Gör vi något åt det?


Detta säger Eurpean Social Forum: En annan värld är möjlig.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards