Alla inlägg den 5 september 2008

Av GladaKatarina - 5 september 2008 18:13


Nybakade kanelbullar doftar ju så ohyggligt frestande och ibland tillåter man sig att vara lättledd, som igår. Det är visserligen inte kanelbullens dag förrän den 4:e oktober, men det skulle inte bli många bullar gjorda om vi bara åt kanelbullar den dagen.


Träffade en bekant på tåget som fick smaka och vi kom in på vad som passar till kanelbullar. Mjölk, tyckte hon. Mjölk!?! Skall inte det obegripligt nog vara till fastlagsbullar?


Kaffe, ansåg jag, eller röd saft om man känner sig barnslig och sitter i en berså.


Konjak! ansåg en herre som avlyssnade oss. "Så man blir på kanelen, höhö!"


Så pratade jag med Österlenväninnan - jodå, mjölk! Varm, men helst kall! Sedan hade hon tusen andra bra förslag! Allt utom kaffe, så klart. Hennes äldsta flicka tycker inte ens om kanelbullar. Kanel som är så gott!! 8-)


Säg din mening i min omröstning, om du vill. :-)

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards