Alla inlägg den 30 september 2008

Av GladaKatarina - 30 september 2008 12:47


Ta inte illa upp, alla ni som renoverar och gör fint. Det är säkert jättebra och trevligt. Ta inte illa upp, alla ni som ser TV-program där de gör om hela hem. Trevligt, trevligt.


Jag kollar lite på lägenhetsannonser då och då. Det är så superelegant och superdesignat. Kul för dom. Jag känner mig som en marsian! Visst har jag hängt med, visst dreglar jag över inredning och inspirerande kuddar. Visst kan jag falla i trans över ren och snygg design, oh ja.


Bo i det? Aldrig. Efter en månad skulle det ändå se ut som om en slarvig tant Ethel hade flyttat in. Malplacerade prydnadssaker. Helt för mycket böcker och papper spridda på fel ställen. Udda kastruller som flitigt använts i det stålborstade köket.


Vissnande blommor i underligt samspel med förvånansvärt prunkande krukväxter sida vid sida. Fel sort gardiner eller inga gardiner. Obytta glödlampor. Kläder på fel ställen. Vardagsrummet i sovrummet och vice versa, det har hänt. Urfula stolar. Knepigt mönster på porslinet. För litet på vissa ställen, enorma tomma ytor på andra ställen. Inte smutsigt, jo tidvis dammigt, med en känsla av en någorlunda begriplig ordning.


Personligt, för all del. Som om en förvirrad Ernst K kommit lös. En oförvirrad Ernst K hade vänt om i raseri. Låt'en gå. ;-) Jag blir aldrig någon lyxrenovering.


Av GladaKatarina - 30 september 2008 11:38


The captain’s word is law.

Kaptenens ord är lag.



Nobody’s perfect except the captain.

Ingen är perfekt utom kaptenen.



Save water, shower with a friend.

Spara vatten, duscha med en vän.



Save water, drink beer.

Spara vatten, drick öl.



Whisky time aboard daily 7.00 to 6.59

Whiskytid ombord dagligen mellan 7.00 till 6.59



Allt för att främja språkintresset. ;-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards