Alla inlägg den 14 september 2008

Av GladaKatarina - 14 september 2008 20:38


Har hittat en jättetrevlig bokblogg och hon som har den läser just nu Travels With My Aunt av Graham Green. Den läste jag om i fjol, fantastiskt bra! Den handlar om en man som verkligen byter liv. Varför handlar varenda bok, film och dokusåpa om att byta liv numera!? Jag vill inte byta. Inte en gång till!! Jo, möjligen med en favorithjältinna i bokens underbara värld. ;-)


Tack och lov för att det är höst! Här skall läsas! :-)


Av GladaKatarina - 14 september 2008 20:03


Havgård


Österlenväninnan och jag åkte på en underbar utflykt till en lite mindre känd pärla i Skåne; trakten kring Havgårdssjön och det otroligt vackra backlandskapet kring Lemmeströ. Pastoral idyll! Lite engelsk känsla. :-)


Fullt av fågelskådare! Undrar vad det var för särskild raritet som lockade dem en dag som denna. Kor är så vackra i höstsolen! Fast Österlenväninnan tycker att de var för många och för nära. Vet hur det känns.


Vi styrkte oss med medhavd picknick: supergoda fiberbaguetter med härlig fyllning. På vägen gjorde vi en avstickare in till min kära Brorsdotter med familj. En på alla sätt perfekt söndag. :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards