Alla inlägg den 22 september 2008

Av GladaKatarina - 22 september 2008 21:58


Eeeh, det blev en... knepig måndagskväll. Superkörigt på kliniken. Superkörigt i bekantskapskretsen, sjuka släktingar och desperata samtal. Flög genom regnet till kvällskursen.


GLÖMT


NYCKLARNA.


FÅR


INTE


HÄNDA.


Räddades av ny kollega efter att ha dansat onödig regndans nere på gatan. Han hade kommit lite tidigare och låst upp. Då satte larmet igång!!! Stackaren! Brandlarmet hade vrålat på kliniken innan jag var där, jag har åtminstone sluppit få hjärnan urblåst av höga larmsignaler av DET slaget.


Kursen var full av nya, ivriga människor! Mina förberedelser hade jag, men kaffet och lokalen var inte förberedd. Hatar sån't! Men en i kursen har kafé och hade med sig kaaaaaaaaka! Snacka om att förtjäna det!


Hann med tåget - men missade bussen. Är väl i säng innan 23.00, upp igen kl 05.00 Bara nöjen.


Av GladaKatarina - 22 september 2008 12:34


Har precis haft terminens första cirkelkurs i engelska! SÅ-HIMLA-KUUUUL!! :-D Tack och lov att det är höst, har saknat cirkelledarjobbet som vore det ett älskat barn!


Många nya/halvkända ansikten! Entusiasmen flödar emot mig... Den får flöda som en stor våg tillbaka! Ikväll väntar en kurs, imorgon bitti en annan. Nu är det inte alla som är lika insnöade på just Storbritannien som jag. Nya Zealand och Canada ligger några mycket varmt om hjärtat. Ge och ta, som Tiffany Persson säger. :-D


Uppdrag till nästa gång: reseminnen! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards