Alla inlägg den 31 december 2008

Av GladaKatarina - 31 december 2008 13:30


Vit chokladbavaroise med rabarberkompott. Rabarberna frysta sedan i somras. Det blir garnering med importerade jordgubbar.

Receptet är från Skånemejerier och finns här! Även bilden är därifrån. Får se om våra skapelser blir lika tjusiga. ;-) Bavaroise är franska och betyder bayersk (bavarian på engelska), Bavaroise är alltså en bayersk kräm. 


Har skalat och skivat potatis till gratäng. Oxfilén tinar...


Av GladaKatarina - 31 december 2008 01:51


Men OKEJ! Det är värst vad det smäller överallt! Vi kan visst inte hantera detta. 


Skall man tända ett majbål, måste man meddela kommunen och be om tillstånd först. Hur är det egentligen med raketer? 


Vad skall vi göra med raketeländet?


Man eldar upp tusenlappar. Man plågar hundar något fruktansvärt. Man förstör så mycket: grannsämjan, brevlådor, miljön. 


Snyggt blir det sällan, om det inte är proffs som gör det. Amatörfyrverkerier blir så tramsigt. 


Skall försäljning av fyrverkerier och smällare förbjudas? Rösta! Sätt fyr! ;-/


Av GladaKatarina - 31 december 2008 00:09


Fick en utmaning av Anna som jag fick ta att grubbla på. Vad gillar jag nu igen? ;-) Bra att fundera på mot årets slut! 


Mina 6 favoritprogram: (Tänk om ett enda gick på TV nu...)

  • Little Dorrit, Charles Dickensroman som tv-serie (på BBC1, har "tjuvkikat" online. Har ej gått i Sverige ännu. ;-) )

 6 saker jag gjorde igår (30 december, en hel del som jag inte ofta får tillfälle till!):

  • Åt en fastlagsbulle.
  • Skällde på syrrans rara Toyota som fått för sig att låta som min pappas gamla Amazon.
  • Gick 40 minuter i frostlandskapet för att ta mig vidare till storsta'n.
  • Köpte stövlar som passade perfekt till min jacka! Bra pris! Utan att leta! YAY!! :-D 
  • Var på Rosengård.
  • Kramade ovanligt många släktingar och vänner. (Igår var en bra dag, inser jag nu. :-)

6 favoritrestauranger (troligen, eftersom det är där jag hamnar...):

6 saker på min önskelista:

  • Digitalkamera
  • Ny skrivare
  • Kanske dags för nya glasögon
  • Lugn och ro
  • Sammanhang
  • Lyckliga vänner och släktingar!

6 personer jag utmanar:


Nä, så många har jag inte...? Och de är kanske inte så ivriga på att anta utmaningar. ;-) Nåja, kör till:

Ullis, Alex, Anglinder, Titti, Katta, Lollan. Oj, hela 6 stycken! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards