Alla inlägg den 17 december 2008

Av GladaKatarina - 17 december 2008 17:01


Grekerna är arga. Sympatiprotester har börjat sprida sig över Europa. Grekerna vill ha med fler europeiska länder till gemensam demonstration imorgon, den 18 december.


De som slåss och vandaliserar sympatiserar jag inte med. Men de som har ett genuint intresse i demokratins förutsättningar och demonstrerar mot orättvisor, har alltid min sympati.


Demonstration har gett oss allmän rösträtt, bara för att nämna en sak. Motaktioner är bra. Stå för vad man tycker och säga det högt är bra. Att ha en åsikt och hänga med i vad som händer är bra. Att bry sig är bra!


Heja demokratin!




Av GladaKatarina - 17 december 2008 16:38


Jag arbetar på en klinik med två kiropraktorer och fick idag underkasta mig den manipulativa proceduren. Tack gode Gud! Bilden här bredvid säger allt om hur jag mådde och vilket stadium jag befann mig i. Kan inte skylla på något jordskalv, men denna vecka har jag varit helt off i huvudet. Då är det dags! ;-)


Höger käke och vänster C2-kota i nacken var låsta så tinningarna dunkade. Mellan skulderbladen var det som ett färskt pistolskott. Och höfterna... Kändes som om musklerna inte räckte till! Onnnt!


Monty Python är gamla favoriter, inte minst Mr Gumby-sketchen. Jodå, så känns det på jobbet ibland. Det är iallafall så många verkar må när de kommer in! Tack och lov behöver ingen sövas ner, så vi kan lugnt glömma anestesin... ;-)


Det är tuffa tider nu: julen, ekonomin, jordskalv, släkten, jobben... Många mår pest och får jätteont på kuppen. Men de flesta mår betydligt mycket bättre när de går från kliniken! Det är det som är så toppen med mitt jobb! :-)


Men tillbaka till sketchen: skrivbordet!! Minen på John Cleese! *asgarv* :-D :-D :-D Nu är man en glad Glada igen! Sköt om er därute, till både kropp och själ!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards